غنی یا فقیر، برخی از کشورها با آلودگی هوا و یا محیط زیست دست به گریبانند. کارشناسان محیط زیست انگلستان بتازگی نقشه‌ای از کشورهای جهان ارائه داده‌اند که این کشورها را بر اساس آنچه «میزان سمیت» خوانده شده، رتبه‌بندی می‌کند و ایران یکی از این کشورهاست.

عکس/ایران جزو سمی‌ترین کشورهای جهان

سلامت نیوز: غنی یا فقیر، برخی از کشورها با آلودگی هوا و یا محیط زیست دست به گریبانند. کارشناسان محیط زیست انگلستان بتازگی نقشه‌ای از کشورهای جهان ارائه داده‌اند که این کشورها را بر اساس آنچه «میزان سمیت» خوانده شده، رتبه‌بندی می‌کند و ایران یکی از این کشورهاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین ، بتازگی نقشه‌ای از میزان آلودگی کشورهای جهان در انگلستان تهیه شده که نشان می‌دهد عربستان، کویت و بحرین مقام‌های اول تا سوم کشورهای مسموم و آلوده برای زندگی را در میان ده کشور دنیا دارند.


به گزارش اینهابیتیت، این کارشناسان برای تهیه نقشه خود داده‌های ۱۳۵ کشور دنیا را از نظر انتشار کربن، سطح آلودگی هوا، و مصرف انرژی مورد بررسی قرار دادند و همراه با آن میزان رویکردشان به انرژی‌های تجدیدپذیر و مرگ و میر مردم به دلیل کیفیت هوا را مد نظر گرفتند. با گردآوری همه رتبه‌ها در هر بخش و در نظر گرفتنن مجموع نتایج، کارشناسان محیط زیست کشورهایی را مشخص کردند که از این نظر، اثر تخریبی بر سلامت عمومی و محیط زیست دارند.


در این نقشه، عربستان با بالاترین میزان آلودگی ثبت شده به عنوان سمی‌ترین کشور در رتبه‌بندی جهانی مشخص شده و کشورهای نفت‌خیز دیگری چون کویت، قطر، بحرین و امارات پس از آن در صدر فهرست قرار دارند. نام ایران هم در میان کشورهایی به چشم می‌خورد که میزان سمیت هوا و آلودگی‌های محیط زیستی در آن بالاست.
در عین حال، ۵ کشور جهان هم کمترین میزان آلودگی و سمیت را دارند که همگی در افریقا واقع شده‌اند و کنیا با کمترین میزان تخریب زیست‌محیطی و آلودگی هوا در صدر و سپس تانزانیا، اتیوپی، موزامبیک و کامرون به دنبال آن مشخص شده‌اند.

سمی ترین کشورها

 

سمی ترین کشورها

سمی ترین کشورها

سمی ترین کشورها

سمی ترین کشورها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha