یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
کد خبر: 207260

بیشتر نخ‌دندان‌ها از جنس نایلون تا تفلون ساخته شده‌اند که هر دوی آن‌ها به یک اندازه موثر و مفید هستند. افرادی که فضای بیشتری بین دندان‌های‌شان دارند یا به پسروی لثه مبتلا شده‌اند، بهتر است که از نخ‌دندان پهن‌تر و بلندتر استفاده کنن، چون تناسب بیشتری با شرایط دهان و دندان آنان دارد.

کدام نخ دندان برای کدام دندان؟

سلامت نیوز: بیشتر نخ‌دندان‌ها از جنس نایلون تا تفلون ساخته شده‌اند که هر دوی آن‌ها به یک اندازه موثر و مفید هستند. افرادی که فضای بیشتری بین دندان‌های‌شان دارند یا به پسروی لثه مبتلا شده‌اند، بهتر است که از نخ‌دندان پهن‌تر و بلندتر استفاده کنن، چون تناسب بیشتری با شرایط دهان و دندان آنان دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامتیسم، بیشتر نخ‌دندان‌ها از جنس نایلون تا تفلون ساخته شده‌اند که هر دوی آن‌ها به یک اندازه موثر و مفید هستند. افرادی که فضای بیشتری بین دندان‌های‌شان دارند یا به پسروی لثه مبتلا شده‌اند، بهتر است که از نخ‌دندان پهن‌تر و بلندتر استفاده کنن، چون تناسب بیشتری با شرایط دهان و دندان آنان دارد.


اگر دندان‌های شما بیش از حد به یکدیگر نزدیک هستند، بهتر است که از نخ‌دندان نازک‌تر و محکم‌تر استفاده کنید، چون به‌راحتی پاره نمی‌شوند و در برابر فشار مقاومت می‌کنند.
به نظر متخصصان، نوع نخ‌دندانی که متناسب با شرایط خودتان انتخاب می‌کنید، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.


بعضی از افرادی که از نخ‌دندان استفاده نمی‌کنند، دلیل خاصی برای این کار دارند: استفاده از نخ‌دندان، باعث خون‌ریزی در لثه آنان می‌شود. با این‌حال، خون‌ریزی در این موقعیت یعنی این‌که لثه‌ها ملتهب شده‌اند، چون پلاک‌های چسبنده روی آن‌ها را پوشانده‌اند و باید در هر صورت از بین بروند. بنابراین، اصلا نباید به‌خاطر این اتفاق بترسید.
البته خون‌ریزی لثه می‌تواند نشان‌دهنده ابتلا به بیماری‌های لثه باشد. بنابراین، در صورت امکان، برای تشخیص قطعی مشکل به دندان‌پزشک مراجعه کنید.

منبع:Web MD

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha