نتیجه یک بررسی طولانی مدت روی نوزادان نشان می‌دهد آنهایی که با وزن پایین‌تر از حد تعادل به دنیا می‌آیند، در بزرگسالی نه تنها از مشکلات فیزیکی بلکه بیشتر از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند.

اثرات منفی کم‌وزنی نوزادان در بزرگسالی

سلامت نیوز:نتیجه یک بررسی طولانی مدت روی نوزادان نشان می‌دهد آنهایی که با وزن پایین‌تر از حد تعادل به دنیا می‌آیند، در بزرگسالی نه تنها از مشکلات فیزیکی بلکه بیشتر از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، تحقیقات صورت گرفته در انجمن روانشناسی آمریکا نشان می‌دهد نوزادان متولد شده با وزن بسیار کم در بزرگسالی نه تنها در خطر مشکلات فیزیکی هستند بلکه بیشتر از مشکلات روحی و روانی رنج خواهند برد.

بر اساس یافته‌های دانشمندان در 30 سال گذشته، نوزادان با وزن بسیار کم در معرض مشکلات سلامت روانی قرار دارند. این تحقیقات از سال 1896 جسته گریخته انجام می‌شده و از سال 1990 تا پایان سال 2016 تیمی از دانشمندان و روانشناسان، 2700 نوزاد با وزن بسیار کم و 11 هزار نوزاد با وزن متعادل که در کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا و چند کشور اروپایی دیگر زندگی می‌کردند را مورد بررسی قرار دادند.

نتایج به دست آمده تیم تحقیقاتی نشان داد، آنهایی که وزن بسیار کمی دارند، در معرض ریسک بسیار زیاد مشکلات سلامت روانی هستند؛ این دسته از نوزادان در کودکی بیش‌فعال و در نوجوانی علاوه بر این مشکل با مشکلات رفتاری و اجتماعی متفاوت و متعددی درگیر خواهند بود.

بزرگسالی این 2700 نوزاد در مقایسه با 11 هزار نوزاد با وزن متعادل نشان می‌دهد، نوزادان متولد شده با وزن بسیار کم در بزرگسالی دچار اضطراب شدید، افسردگی و کم‌رویی هستند، هم‌چنین در سطح اجتماع عملکرد ضعیف و غیر قابل قبولی دارند.

کارن متیوسان که سرپرستی این تیم تحقیقاتی را به عهده داشته باور دارد، مشکلات کودکان کم‌وزن در بزرگسالی و تمام عملکرد ضعیف اجتماعی آنها از واکنش‌های بیولوژیکی در طول دوران جنینی، تنش‌های زایمان زودرس مادر و اضطراب‌های وی از این مسئله نشأت می‌گیرد.

تمام این مطالعات از کشورهای توسعه یافته شمال آمریکا، اروپا و استرالیا انجام شده و نتیجه تحقیقات این تیم پزشکی در مجله روانشناسان آمریکا منتشر شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha