مدیرکل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو، در مورد خبر توقف طرح کنترل برچسب اصالت، توضیحاتی ارائه داد.

طرح کنترل برچسب اصالت کالاهای سلامت متوقف نشده

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو، در مورد خبر توقف طرح کنترل برچسب اصالت، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر شهریار اسلامی تبار با ارسال جوابیه ای در واکنش به خبر توقف طرح کنترل برچسب کالاهای سلامت، اظهارداشت: سامانه رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت فرآورده های سلامت سازمان غذا و دارو با سابقه عملیاتی هشت ساله به عنوان پیشروترین سامانه مبارزه با فرآورده های تقلبی حوزه سلامت در جهان (ثبت شده در اسناد بین المللی سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۶) مطرح است.

به گفته وی، بر اساس مصوبه کمیته تخصصی و فرعی کمیسیون لوایح دولت و نظریه شماره ۳۱۱۲۸.۱۱۲۴۵۱ مورخ ۱۳۹۵.۹.۱۴ معاونت حقوقی رئیس جمهور، تداوم فعالیت های این سامانه ضرورت دارد.

در این جوابیه آمده است: نظر به ماده ۲۳ قانون مطبوعات و ماده ۳ و ۵ و تبصره های آن از آنجایی که آن خبرگزاری نسبت به انتشار خبری تحت عنوان «به دنبال طرح شکایت در دیوان عدالت اداری: طرح کنترل برچسب کالاهای سلامت متوقف شد.»، اقدام نموده و چنین رای یا حکمی تا این تاریخ از سوی دیوان عدالت اداری به صورت رسمی و قانونی به این سازمان ابلاغ نشده است، از طرفی دستور موقت شعبه دیوان که در آن سایت قرار گرفته است، مبین این بوده است که بر فرض صحت خبر صدور دستور موقت مزبور، صرفا اجرای دستورالعمل را نسبت به شرکت شاکی متوقف نموده است، در حالی که خبر منتشره در آن خبرگزاری توقف اجرای دستورالعمل را به طور عام بیان نموده و توقف کاملا طرح را القا می کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha