دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 207304

یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه اسکراب به معنای ساییدن و برداشتن لایه‌های سطحی پوست است، اظهار کرد: اسکراب روزانه به پوست آسیب می‌رساند.

توصیه‌های یک متخصص درباره "لایه‌برداری پوست"

سلامت نیوز:یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه اسکراب به معنای ساییدن و برداشتن لایه‌های سطحی پوست است، اظهار کرد: اسکراب روزانه به پوست آسیب می‌رساند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،شهلا انشاییه با بیان اینکه در حال حاضر اسکراب‌هایی به صورت شوینده‌هایی حاوی ذرات زبر در بازار موجود است، گفت: این ذرات زبر بیشتر از هسته زرد آلو تشکیل شده‌اند. افراد به صورت حرکات دورانی پوست خود را با این اسکراب‌ها می‌شویند و این دانه‌های ریز و زبر پوست را تمیز می‌کند و به باز شدن منافذ پوست کمک می‌کنند.  در گذشته از سفیداب‌ برای لایه برداری ملایم سطحی پوست استفاده  و لایه‌های سطحی و مرده پوست از این طریق برداشته می‌شد.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه اسکراب با توجه به نوع پوست، معمولا هفته‌ای یک یا دو مرتبه انجام می‌شود، گفت: اسکراب روزانه پوست به پوست آسیب می‌رساند.

انشاییه با بیان اینکه استفاده از لایه‌بردارها نیز می‌تواند به صورت کرم یا لوسیون صورت گیرد، خاطر نشان کرد: البته لایه برداری‌های عمیق پوست توسط پزشک انجام می‌شود و افراد نباید خودسرانه اقدام به لایه‌برداری کنند.

وی با بیان اینکه افراد پوست مشابه یکدیگر ندارند و بهتر است که از کرم‌های لایه‌بردار متناسب با نظر متخصص استفاده کنند، افزود: در بسیاری مواقع افراد اصلا نیازی به استفاده از لایه‌بردارها ندارند و باید دید که پزشک متخصص پوست تشخیص استفاده از کدام لایه بردار را می‌دهد.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه اسکراب پوست به معنای لایه بردای سطحی پوست (لایه‌های شاخی و سلول‌های مرده پوست) است که با لایه برداری متفاوت است، تصریح کرد: لایه برداری کلمه‌ای عام است که شامل اسکراب لایه‌های عمقی‌تر پوست نیز می‌شود.

انشاییه خاطر نشان کرد: لایه بردارها همان اسیدهای میوه‌ای هستند که در برخی کرم‌ها وجود دارند و لایه برداری‌های عمیق‌تر باید توسط پزشک انجام شود.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع در آرایشگاه‌ها توصیه به انجام لایه‌بردای می‌شود که این عمل اشتباه است، گفت: همچنین توصیه نمی‌شود به پیشنهاد دوستان یا از روی تبلیغات از لایه بردارها استفاده کنیم، زیرا در این حالت پوست آسیب‌پذیر می‌شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha