اداره کل پزشکی قانونی استان تهران از مراجعه بیش از هزار نفر در طی سال جاری به مراکز پزشکی قانونی این استان برای دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی ) خبر داد.

بیش از هزار نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی مراجعه کرده‌اند

سلامت نیوز:اداره کل پزشکی قانونی استان تهران از مراجعه بیش از هزار نفر در طی سال جاری به مراکز پزشکی قانونی این استان برای دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی ) خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اداره کل پزشکی قانونی استان تهران،، از یک هزار و 668 تن که برای دریافت مجوز سقط درمانی مراجعه کردند 915 مورد مجوز سقط درمانی را از این اداره کل دریافت کردند.

در 10 ماه سال جاری یک هزار و 668 تن برای دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کردند که این شمار مراجعه کننده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با شمار یک هزار و 620 مورد 3 درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، در دی ماه سال جاری نیز 197 مورد برای دریافت مجوز سقط درمانی به این اداره کل مراجعه کردند که در مدت مشابه سال گذشته 13،2 درصد افزایش یافته است.

شرایط ضروری صدور مجوز سقط درمانی

شرایط ضروری برای صدور مجوز سقط درمانی به دو گروه تقسیم می‌شود ،شرایط مربوط به ناهنجاری‌های جنینی و شرایط مربوط به وجود یک بیماری جدی در مادر که در مورد مشکلات و ناهنجاری‌های جنینی، تشخیص قطعی ناهنجاری با آزمایش ژنتیک معتبر و یا سونوگرافی معتبر، ناهنجاری یا ناهنجاری‌ها موجب حرج مادر شود، رضایت آگاهانه وکتبی مادر، سن بارداری کمتر از 19 هفته براساس سونوگرافی سریال معتبر و اینکه حرج مادر توسط 3متخصص مربوطه تشخیص و به تایید پزشکی قانونی برسد، است.

سازمان پزشکی قانونی کشور مرجع رسیدگی به درخواست و صدور مجوزهای قانونی سقط جنین درمانی است؛ بر همین اساس در سال 1392 فهرست مصادیق قطعی سقط درمانی برای مراکز پزشکی قانونی استان ها ارسال شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha