یک فعال صنفی معلمان با اشاره به اینکه ۱۱۰ هزار امضا از سوی فرهنگیان به صورت مجازی و ۳۰ هزار امضا به صورت دستی در مدارس در اعتراض بودجه سال آینده آموزش و پرورش جمع آوری شده است، گفت: روز گذشته تمامی این امضاها به صورت صحافی شده به نمایندگان کمیسیون آموزش، کمیسیون تلفیق و هیات رییسه مجلس تحویل داده شد.

اعتراض ۱۴۰ هزار فرهنگی به بودجه ۹۶ آموزش و پرورش/ رتبه‌بندی و پاداش بازنشستگان بدون اعتبار!

سلامت نیوز:یک فعال صنفی معلمان با اشاره به اینکه ۱۱۰ هزار امضا از سوی فرهنگیان به صورت مجازی و ۳۰ هزار امضا به صورت دستی در مدارس در اعتراض بودجه سال آینده آموزش و پرورش جمع آوری شده است، گفت: روز گذشته تمامی این امضاها به صورت صحافی شده به نمایندگان کمیسیون آموزش، کمیسیون تلفیق و هیات رییسه مجلس تحویل داده شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان  با اشاره به اعتراض جمع زیادی از فرهنگیان نسبت به بودجه در نظر گرفته شده برای آموزش و پرورش در سال آینده، گفت: کمپین بودجه عادلانه از ۳ هفته پیش آغاز به کار کرد و دوستان فعال صنفی در سراسر کشور نامه اعتراضی به بودجه سال آینده  که در حال حاضر از سوی دولت مصوب و به مجلس فرستاده شده، تنظیم کردند. این بودجه برای مشکلات معیشتی معلمان، آموزشی و کمبود امکانات به خصوص در مناطق محروم کارساز نیست.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۰ هزار امضا از سوی فرهنگیان به صورت مجازی و ۳۰ هزار امضا به صورت دستی در مدارس در اعتراض به این بودجه جمع آوری شده است، گفت: روز گذشته تمامی این امضاها به نمایندگان کمیسیون آموزش، کمیسیون تلفیق و هیات رییسه تحویل داده شد.

این فعال صنفی اضافه کرد: روز گذشته در همین رابطه جلساتی با نمایندگان مجلس آقایان حضرتی، خجسته و پزشکیان داشتیم و آقای میرزاده نیز معتقد بود که بودجه آموزش و پرورش بودجه کمی است و نمایندگان نیز اعتراضشان را به دولت بیان کرده اند. نمایندگان معتقد بودند، در بودجه‌ای که به مجلس آمده، امکان تغییر ماهوی وجود ندارد و این دولت است که باید از طریق لایحه‌ای جدید، بودجه را افزایش دهد.

حبیبی ادامه داد: ما گفتیم که نمایندگان مجلس هم می‌توانند از طریق لایحه اقدام به افزایش بودجه کنند، اما آنها پاسخ دادند که احتمالا دولت مخالفت می‌کند و شورای نگهبان نیز با توجه به مخالفت دولت و بار مالی که به دنبال خواهد داشت، مخالفت خواهد کرد. برخی از اعضای اصلاح‌طلب مجلس هم موافق بودند که این بودجه کم است و ما این را به دولت گفته‌ایم.

وی با بیان این مطلب که آموزش و پرورش می‌گوید ۹۸ درصد بودجه فقط حقوق پرسنل است، افزود: با این شرایط بحث‌هایی نظیر اعتبار مربوط به سرانه مدارس و امکانات و غیره عملا به محاق می‌رود. آقایان پزشکیان و خجسته تاکید کردند که نمایندگان در این باره اتفاق نظر دارند و در حال پیگیری هستند؛ البته در نهایت دولت باید اقدام به آوردن لایحه جدید کند.

این فعال صنفی با اشاره به اینکه برای رتبه بندی و پاداش پایان خدمت بازنشستگان برای سال آینده اعتباری در لایحه دولت در نظر گرفته نشده است، گفت:‌ نمایندگان گفتند که در حال صحبت هستیم تا حتی الامکان پاداش پایان خدمت بازنشستگان ۹۴-۹۵ پرداخت شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha