وزیر کشور گفت: در ۱۲ استان کشور ۴۰ هزار معتاد متجاهر وجود دارد.

وجود ۴۰ هزار معتاد متجاهر در ۱۲ استان

سلامت نیوز:وزیر کشور گفت: در ۱۲ استان کشور ۴۰ هزار معتاد متجاهر وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، رحمانی فضلی در حاشیه کنفرانس بین المللی تهران علیه مواد مخدر و جرائم سازمان یافته در جمع خبرنگاران گفت: 35 کشور و 19 سازمان بین‌المللی دراین اجلاس حضور داشتند. با همکاری دوستانم در ستاد مبارزه با مواد مخدر فعالیت های ما  در جوامع بین المللی بسیار  خوب مشخص شده و امیدواریم با گسترش همکاری ها و استفاده از ظرفیت همه کشورهایی که در مسیر تولید، توزیع و ترانزیت واقع شده اند بتوانیم با معضل بین المللی مواد مخدر برخورد کنیم.

 وزیر کشور خاطرنشان کرد: بحث موادمخدر یک بحث بین المللی است و ایران در بحث مبارزه بسیار موفق عمل کرده تا جایی که ۷۵ درصد کشف جهانی مواد مخدر را به خود اختصاص داده است.

رحمانی فضلی درباره هزینه های ایران در بحث مبارزه با مواد مخدر و توقع ایران از جوامع بین المللی گفت: در ایران با توجه به نگاه خاصی که از سوی همه مسوولان وجود دارد مشکل مالی در این زمینه نداریم فقط تجهیزات می خواهیم مثل سگ های مواد یاب و کمک های مالی برای پیشگیری تا زمانی که بحث تحریم ها بود با ما همکاری نکردند البته هیچ وقت این  را قبول نداشتند بعد از برجام چند قلاده سگ مواد یاب به ما تحویل داده اند و قول هایی هم داده اند که پیگیر رسیدگی به سر انجام رسیدن این قول ها هستیم. همین کنفرانسی که الان در کشورمان در حال اجراست جزو دستاوردهای پسا برجام است.

وی تصریح کرد: مبارزه جدی ما در بحث پول شویی است کمک مالی زیادی نیاز نداریم اخیرا به ما قول داده اند در دفتر ایران کارشناسان پولشویی بین المللی را مستقر کنند تا رد پول های کلانی که از راه فروش و ترانزیت مواد مخدر به دست می اید را گرفته و نسبت به بلوکه کردن آنها اقدام کنند .

وی درباره انتقال پول مواد مخدر به بانک های اروپایی  و برخورد با اموال این چنینی گفت: این موضوع همیشه در دستور کار ما هست که با این پدیده مبارزه کنیم در سیستم بانکی و شخص وزیر اقتصاد پیگیر موضوع است اما هنوز در حوزه مواد مخدر یک اراده جمعی نیست.

وزیر کشور تصریح کرد: از دیروز برنامه های ویژه ای در 12 استان کشور که 40 هزار معتاد متجاهر دارند، آغاز شده و از بیست اسفند طرح جمع اوری معتادان متجاهر دنبال می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha