رئیس سازمان نهضت سواد آموزی از تسهیلات در نظر گرفته شده برای افراد دارای معلولیت خبر داد و گفت: این سازمان در نظر دارد به طور جدی آموزش به کم توان های ذهنی را گسترش دهد.

آموزش به بیش از 7 هزار معلول جامانده از تحصیل/کم توان های ذهنی کتاب درسی ندارند

سلامت نیوز: رئیس سازمان نهضت سواد آموزی از تسهیلات در نظر گرفته شده برای افراد دارای معلولیت خبر داد و گفت: این سازمان در نظر دارد به طور جدی آموزش به کم توان های ذهنی را گسترش دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سواد آموزی ،اظهار داشت:در سال  95، 7 هزار و 598 معلول  کم سواد و بیسواد شناسایی شدند که در حال آموزش هستند.از این تعداد 5 هزار و 506 نفر از آن ها بی سواد مطلق بودند.

وی افزود:در نظر داریم که در سال 96 فعالیت ها و آموزش های خود را برای افراد معلول کم سواد و بیسواد بیشتر کنیم.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی بیان داشت:برای افراد نابینا و کم بینای  جا مانده از تحصیل کتاب های ویژه خط بریل را بیش از پیش تولید خواهیم کرد.

همچنین برای افرادی که دارای معلولیت جسمی هستند کمک هزینه 100 هزار تومانی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد:یکی از برنامه های سازمان نهضت سواد آموزی که به طور جدی در سال جدید دنبال خواهد شد،آموزش به کم توان های ذهنی است.طبق این برنامه تفاهم نامه  ای با سازمان آموزش و پرورش دانش آموزان استثنائی امضا شده تا بتوانیم فعالیت های خوبی انجانم دهیم.

باقرزاده افزود:تا کنون موفق به تولید کتاب های درسی خاص برای بی سوادان کم توان ذهنی نشده ایم.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی اظهار داشت:یکی دیگر از طرح هایی که دنبال خواهیم کرد طرح حلقه های مطالعه و کتابخوانی است.این طرح برای افرادی اجرا می شود که سطح تحصیلات آن ها در حد دوره ابتدایی ،راهنمایی و ترک تحصیلی ها بوده است.

باقرزاه در ادامه گفت:در طرح حلقه کتابخوانی یک داوطلب تحصیل کرده مسئولیت سوادآموزان را بر عهده می گیرد.این طرح در 4 مرحله است و در هر مرحله 10 جلد کتاب ارسال می شود.

وی تصریح کرد:تاکنون 768 حلقه تشکیل شده و 7 هزار و 600 نفر را تحت پوشش قرار داده است.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی خاطر نشان کرد:استان فارس با 190 حلقه در راس این طرح قرار دارد.همچنین استان های سیستان و بلوچستان،فارس،اصفهان،گلستان و مازندران علاقه بیشتری برای حضور در حلقه های کتابخوانی نشان داده اند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha