دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
کد خبر: 207379

یک فرد متخلف دو قطعه قوی فریادکش را که در خانه شخصی خود نگهداری می‌کرد، شناسایی شد.

نگهداری قوی‌های فریادکش در خانه شخصی

سلامت نیوز:یک فرد متخلف دو قطعه قوی فریادکش را که در خانه شخصی خود نگهداری می‌کرد، شناسایی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، «غلامی» رئیس اداره محیط‌زیست آستانه اشرفیه گفت: بر اساس گزارش‌های مردمی دو قطعه قوی فریادکش که در یکی از منازل شخصی نگهداری می‌شد، پس از اطلاع و با هماهنگی مراجع قضایی و دریافت حکم ورود، این دو قطعه قو به اداره محیط‌ زیست آستانه‌اشرفیه منتقل شد.

وی با اشاره به این‌که این قوها به‌علت حضور در منزل شخصی با محیط سازگار شده بودند، اضافه کرد: پس از تغذیه، این دو قوی فریادکش در منطقه پارک ملی بوجاق کیاشهر رهاسازی و به دامن طبیعت بازگشتند.

رئیس اداره محیط‌زیست آستانه‌ اشرفیه هم‌چنین از رهاسازی یک عقاب صحرایی در منطقه بوجاق کیاشهر خبر داد و تصریح کرد: این عقاب توسط یکی از دوستداران محیط‌زیست به اداره محیط‌ زیست شهرستان تحویل داده شد که پس از تغذیه و تیمار این عقاب نیز به دامان طبیعت بازگشت.

غلامی افزود: با توجه به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان گیلان از هم‌استانی‌ها و ساکنین مناطق حاشیه تالاب‌ها و آبگیرها درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تلفات و مرگ‌ومیر وحوش بخصوص پرندگان وحشی سریعاً با نزدیک‌ترین پاسگاه یا اداره محیط‌ زیست شهرستان تماس گرفته و از نزدیک شدن و لمس لاشه پرندگان به‌شدت خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha