عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با انتقاد از اینکه اعتبارات سازمان دامپزشکی جوابگوی مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیست بر لزوم افزایش بودجه این دستگاه تاکیدکرد.

اعتبارات سازمان دامپزشکی جوابگوی مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیست

سلامت نیوز:عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با انتقاد از اینکه اعتبارات سازمان دامپزشکی جوابگوی مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیست بر لزوم افزایش بودجه این دستگاه تاکیدکرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،جواد کاظم نسب  نسبت به شیوع موج دوم بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هشدار داد و بر لزوم افزایش سطح آگاهی مرغداران، روستاییان و همچنین مردم در جهت پیشگیری از این بیماری تاکید کرد وافزود: از آنجایی که مرغداری‌های صنعتی و سنتی و همچنین روستاییان بیشتر درگیر این بیماری هستند بنابراین می طلبد نسبت به آموزش و ارتقای سطح آگاهی آنها برای رعایت نکات بهداشتی اقدام کرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از طریق پرندگان مهاجر منتقل می‌شود بر لزوم جلوگیری از شکار پرندگان مهاجر تاکید کرد و ادامه داد: باید با همکاری‌های بین بخشی و برنامه ریزی منسجم و مناسب در جهت کنترل هر چه سریع تر این بیماری گام برداشت؛ بهتر است سازمان حفاظت محیط زیست با تشدید نظارت از شکار پرندگان مهاجر جلوگیری کند.

 

ضرورت برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

کاظم نسب با تاکید بر ضرورت برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تاکید کرد وافزود: نکات بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری باید به صورت جدی رعایت شده و به آن توجه داشت؛ می طلبد رسانه ها به ویژه صداوسیما با تولید برنامه هایی شیوع این بیماری را هشدار داده و مردم را آگاه کنند.

 

سازمان دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی برای پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با کمبود منابع مواجه است

نماینده مردم اهواز در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه سازمان دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی برای مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با کمبود منابع مواجه هستند، تصریح کرد: هر چند وظیفه سازمان دامپزشکی در جهت مقابله با بیماری های دامی خطیر و بسیار سنگین است اما متاسفانه اعتبارات این دستگاه جوابگوی  مقابله با این بیماری و دیگر بیماری های دامی  نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه سازمان دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی کمبود بودجه‌ای برای پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را به مجلس اعلام کند، تصریح کرد: با توجه به اهمیت بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان می‌طلبد اعتبارات لازم برای پیشگیری از چنین بیماری‌هایی تامین و در اختیار سازمان دامپزشکی و همچنین وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha