عضو هیأت مدیره انجمن شنوایی ایران با اشاره به احتمال آسیب به شنوایی نوزادانی که در بخش NICU بیمارستان بستری می‌شوند، گفت: تا شش ماهگی نوزاد، زمان طلایی اقدامات لازم جهت کاهش و رفع مشکلات شنوایی به شمار می‌رود.

احتمال آسیب به شنوایی نوزادانی که در بخش NICU بیمارستان بستری می‌شوند

سلامت نیوز:عضو هیأت مدیره انجمن شنوایی ایران با اشاره به احتمال آسیب به شنوایی نوزادانی که در بخش NICU بیمارستان بستری می‌شوند، گفت: تا شش ماهگی نوزاد، زمان طلایی اقدامات لازم جهت کاهش و رفع مشکلات شنوایی به شمار می‌رود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، علی قهرمانی در نشست خبری که در ارتباط با کم‌شنوایی و ناشنوایی برگزار شد، اظهار داشت: آمارهای مربوط به ناشنوایی بسیار متفاوت است، ولی تحقیقات پیشین نشان می‌دهد از هر 3 یا 5 در هزار، یک نوزاد با افت شنوایی و کم‌شنوایی همراه است.

وی افزود: بسیاری از نوزادان زمانی که در NICU بیمارستان بستری بوده، دچار مشکلات شنوایی می‌شود. در واقع نارس بودن آنها سبب بروز مشکل اکسیژن‌رسانی به مغز شده و براساس بررسی‌ها، نوزادانی که در این بخش بیمارستان‌ها بستری می‌شوند، 4 درصد یا حتی 9 تا 10 درصد بیشتر دچار آسیب شنوایی خواهند شد.

عضو هیأت مدیره انجمن شنوایی ایران ادامه داد: اگر نوزاد بیش از پنج روز بستری در NICU باشد، احتمال آسیب به شنوایی آن وجود دارد و باید تشخیصات لازم در این زمینه صورت گیرد و اگر 2 تا 3 روز در این بخش بستری باشد، قبل از سه ماهگی باید تست شنوایی برایش انجام شود.

قهرمانی با بیان اینکه عدم تشخیص به موقع مشکلات شنوایی نوزادان می‌تواند سبب اختلال رشد و مشکلات اجتماعی و کلامی آن شود، اظهار داشت: تا شش ماهگی زمان طلایی کمک به شنوایی نوزادان کم‌شنوا و ناشنوا بوده و اقدامات لازم باید در این زمینه صورت گیرد و خانواده‌ها نیز بسیار حساس به شنوایی نوزاد باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha