رئیس انجمن علمی شنوایی‌سنجی با اشاره به اینکه در برخی استانهای کشور از هر ۱۰۰۰ تولد ۸ نوزاد دچار اختلال کم‌شنوایی است، یکی از دلایل مهم کم‌شنوایی را ژنتیکی عنوان کرد.

استانی که بیشترین کم‌شنوا را دارد / ازدواج فامیلی متهم اصلی

سلامت نیوز:  رئیس انجمن علمی شنوایی‌سنجی با اشاره به اینکه در برخی استانهای کشور از هر ۱۰۰۰ تولد ۸ نوزاد دچار اختلال کم‌شنوایی است، یکی از دلایل مهم کم‌شنوایی را ژنتیکی عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، بهرام جلایی در نشست خبری درباره مشکلات شنوایی‌سنجی در کشور اظهار داشت: هم‌اکنون 360 میلیون نفر در دنیا کم‌شنوا هستند، و آمار کم‌شنوا در ایران نیز 560 هزار نفر است که برآورد بنده آمار بیش از این است ولی هنوز ارزیابی دقیقی در این باره در ایران نداریم.

وی با بیان اینکه از هر 1000 تولد حدود 3 تولد با اختلال شنوایی همراه است، گفت‌: البته این آمار در برخی استان‌ها تا 8 مورد در هر 1000 تولد است، مثلاً در استان کهگیلویه و بویراحمد این آمار به حدود 6 مورد اختلال در هر 1000 تولد می‌رسد.

جلایی با تشریح بیشترین علت کم‌شنوایی که دلیل ژنتیکی دارد، عنوان کرد: به همین دلیل در ازدواج‌های فامیلی ما شاهد اختلال شنوایی بیشتر بین فرزندان هستیم.

رئیس انجمن علمی شنوایی‌سنجی ادامه داد: هرچه به‌سمت ضایعات داخلی گوش پیش می‌رویم درمان و و انجام کار بهبودی کمتر است به‌خصوص ایجاد ضایعات در عصب‌های گوش، ولی هرچه اختلال بیرونی باشد مانند حلزون گوش؛ می‌توان کارهای درمانی نظیر کاشت حلزون انجام داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha