اسماعیل نجار با نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در تهران و مدیرکل آسیا، اقیانوسیه و آمریکای لاتین اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو کرد.

سکونت ٣ میلیون اتباع خارجی در ساختمان‌های ناایمن

سلامت نیوز: اسماعیل نجار با نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در تهران و مدیرکل آسیا، اقیانوسیه و آمریکای لاتین اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، اسماعیل نجار معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به گسترش همکاری ایران و اتحادیه اروپا پس از توافق برجام اظهار داشت: ایران کشوری وسیع با حوادث گوناگون است که دارای تجربیات ارزنده در زمینه مدیریت بحران است.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: باتوجه به اینکه مخاطرات جزو لاینفک جوامع انسانی هستند، مدیریت محلی و شهروندان یک جامعه می توانند با به کاربستن اصول تاب آوری، جامعه ای امن و تاب آور ایجاد نمایند تا در مواقع بحرانها محیط انسانی آمادگی مقابله با بحران، پاسخ دهی و واکنش سریع هنگام بحران و قدرت بازسازی پس از بحران را بیابد.

نجار در دیدار نماینده کمیسیر عالی سازمان ملل در تهران افزود: با توجه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران از نزدیک به ٣ میلیون اتباع خارجی در ایران که عمدتا در ساختمان های ناایمن زندگی می کنند همانند طرح بازسازی و نوسازی مناطق روستایی آماده اجرای طرح مشابه برای ساختن سرپناه ایمن برای آنها هستیم.

اسماعیل نجار تصریح کرد: زلزله، سیل، طوفان، آتش سوزی جنگل ها و... همچنین دو پدیده جدید گرد و غبار و فرونشست زمین را از جمله مخاطرات طبیعی ایران دانست و افزود: تغییر اقلیم و به تبع آن بیابان زایی مشکلات فراوانی از جمله کمبود آب در بخش های شرب، کشاورزی و صنعت مواجهیم که اقدامات برای رفع این معضلات در حال اجرا است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به حضورش برای تدوین سند سندای در ژاپن گفت: در نشست های عمومی و تخصصی این بحث را مطرح کردم که ریزگردها از نظر بهداشتی، اقتصادی و... سلامت مردم را تحت تاثیر قرار داده و تلاش داریم کشورهای کانون را متقاعد به اقدام مشترک کنیم این درحالی است که در یکی از استانهای جنوبی ما در یک برهه سه ماهه بیش از ۲۶ هزار نفر به دلیل مشکلات تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کرده اند البته در این باره با معاون سازمان ملل که به ایران سفر داشت قول همکاری و هماهنگی با کشورهای موثر از طرف سازمان ملل داده شد که تا کنون اقدام موثری انجام نشده است.

رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور با تاکید بر ضرورت گسترش موضوع مدیریت سوانح در بخش های مختلف جامعه به ویژه بخش های دانشگاهی و علمی اظهار داشت: طرح ایجاد مقطع دکتری مهندسی سوانح با عنایت ویژه مقام عالی وزارت کشور و با موافقت وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری به تصویب رسید و در حال اجرا است البته پیش از این با تشکیل کمیته تصمیم گیری در نشست وزارت علوم، درس مدیریت بحران مورد تأیید واقع شد و از نیمسال دوم تحصیلی سال جاری به عنوان یکی از دروس اختیاری دانشگاه های سراسر کشور ارائه می گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha