چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
کد خبر: 207502

نائب رئیس شورایعالی نظام پرستاری درباره روش کاهش خطای پرستاری توضیح داد و گفت: همیشه احتمال خطا در حرفه پرستاری وجود دارد و نمی‌توان میزان آن را به صفر رساند.

چرا خطای پرستاری صفر نمی‌شود

سلامت نیوز: نائب رئیس شورایعالی نظام پرستاری درباره روش کاهش خطای پرستاری توضیح داد و گفت: همیشه احتمال خطا در حرفه پرستاری وجود دارد و نمی‌توان میزان آن را به صفر رساند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  تسنیم، سیدرضا مظلوم - نائب رئیس شورایعالی نظام پرستاری کشور با اعتقاد به اینکه با کاهش اضافه کار اجباری در حرفه پرستاری می‌توان از میزان بروز خطاهای پرستاری کاست، اظهار داشت: همیشه احتمال خطا در حرفه پرستاری وجود دارد و نمی‌توان میزان آن را به صفر رساند.

مظلوم اظهار کرد: از مسائل مهم در پرسنل پرستاری میزان ساعت کار موظفی و اضافه‌کار است با کاهش ساعت استراحت و افزایش ساعت کار علاوه‌بر خستگی جسمی بر روان فرد هم تأثیرگذار است که همین موضوع احتمال بروز خطای پرستاری را افزایش می‌دهد.

وی اضافه کار اجباری را یکی از علل مهم در افزایش بروز خطاهای پرستاری برشمرد و افزود: اگر متعاقب اضافه کار درآمدی حاصل شود که رضایت شخصی را به‌همراه داشته باشد میزان خطا تا حدودی کاهش می‌یابد

نائب رئیس شورایعالی نظام پرستاری کشور ادامه داد: برای افزایش کیفیت کار و کاهش خطا باید میزان ساعت کار پرستاران طبق قانون ارتقاء بهره‌وری کارکنان بالینی 144 ساعت در ماه است و میزان اضافه کار ماهانه حداکثر 80 ساعت.

مظلوم یادآور شد: هر عاملی که انگیزه شغلی را افزایش دهد نظیر مسایل رفاهی و احترام و رعایت شأنیت در کاهش میزان خطای پرستاری موثر است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha