فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره به کشف سرنخ‌های چند آتش‌سوزی مشکوک در یک جسد پتوپیچ شده، از شناسایی و انهدام باند قاچاق انسان در غرب استان تهران خبر داد.

از آتش‌سوزی‌های سریالی تا مرگ زیرشکنجه؛ انهدام باند قاچاق انسان در غرب تهران

سلامت نیوز:فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره به کشف سرنخ‌های چند آتش‌سوزی مشکوک در یک جسد پتوپیچ شده، از شناسایی و انهدام باند قاچاق انسان در غرب استان تهران خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،سردار محسن خانچرلی ، با اشاره به انهدام یک باند قاچاق انسان طی یک عملیات اطلاعاتی و جنایی در تشریح جزئیات انهدام این باند اظهار داشت: به دنبال وقوع چند فقره آتش‌سوزی خودرو در 2 ماه اخیر، پلیس نسبت به وقوع این آتش‌سوزی‌ها حساس شد و بررسی ابعاد مختلف این آتش‌سوزی‌ها را در دستور کار خود قرار داد.

وی ادامه داد: همزمان با بررسی اقدامات تخصصی، گزارش کشف یک جسد پیچیده شده در پتو در حوالی احمد آباد مستوفی به اطلاع ماموران ما رسید که با حضور ماموران پلیس آگاهی در محل کشف جنازه، از شواهد امر مشخص شد که جسد مذکور متعلق به یکی از اتباع افغانستانی است. این در حالی بود که زمانی که ماموران پلیس در محل حاضر بودند، متوجه یک پسربچه افغانستانی 15 ساله شدند که در تحقیقات از وی مشخص شد این پسربچه، با مقتول در ارتباط بوده و اطلاعاتی از وی دارد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران اضافه کرد: پس از انجام تحقیقات پلیسی از این پسر بچه، همکاران ما متوجه شدند که مقتول توسط اعضای یک باند افاغنه قاچاق انسان که وی را زندانی کرده و به دنبال باج گیری از یکی از اقوام وی بودند که با توجه به عدم توانایی پرداخت رقم مورد مطالبه این باند، وی تحت شکنجه قرار گرفته و زیر فشار اعضای این باند جان باخته است.

خانچرلی با بیان اینکه اعضای این باند، اتباع بیگانه قاچاق شده را در حسن‌آباد فشافویه از یک باند دیگر قاچاق انسان تحویل می‌گرفتند و پس از زندانی کردن آن‌ها درخواست مبالغی بین 4 تا 5 میلیون تومان در ازای آزادی‌شان داشتند، خاطرنشان کرد: با به دست آمدن این سرنخ‌ها، ماموران پلیس موفق شد طی یک عملیات اطلاعاتی پیچیده، رد این باند را پیدا کنند و 6 عضو اصلی آن را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند.

وی با اشاره به ارتباط وقوع آتش‌سوزی خودروها با اعضای این باند نیز گفت: اعضای این باند برای اقدامات مجرمانه خود و انتقال اتباع غیرقانونی، از خودروهای سرقتی استفاده می‌کردند و در پوشش مسافر در ترمینال آزادی و جنوب سوار خودرو قربانیان خود شده و با زورگیری، مبادرت به سرقت این خودروها می‌کردند که پس از چند فقره ارتکاب جرم، برای پوشاندن سرنخ‌ها، مبادرت به آتش زدن چند خودروی مسروقه کرده بودند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: در بازجویی‌های پلیسی، اعضای این باند به قتل، قاچاق انسان، 26 فقره سرقت به عنف و 40 فقره کیف‌قاپی نیز اعتراف کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha