مجلس شورای اسلامی فعالیت انتفاعی پزشکان، دندانپزشکان و داروسازان را مشروط به جبران محرومیت از کار در بخش خصوصی، مجاز دانست.

تصویب ممنوعیت فعالیت پزشکان، دندانپزشکان و داروسازان بخش دولتی در بخش خصوصی

سلامت نیوز:مجلس شورای اسلامی فعالیت انتفاعی پزشکان، دندانپزشکان و داروسازان را مشروط به جبران محرومیت از کار در بخش خصوصی، مجاز دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، نمایندگان در نشست علنی امروز _ چهارشنبه، 11 اسفندماه_ مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی لایحه برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اعاده شده از سوی شورای نگهبان با اضافه شدن عبارتی به انتهای بند ب ماده 89 این لایحه با 121 رأی موافق، 15 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بند ب ماده 89 می گوید: کلیه پزشکان، دندانپزشکان و داروسازانی که در استخدام پیمانی و یا رسمی دستگاه های اجرایی موضوع این قانون هستند، مجاز به فعالیت انتفاعی پزشکی در سایر مراکز تشخیصی، آموزشی، درمانی و بیمارستانهای بخش خصوصی، عمومی غیردولتی با رعایت تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل مصوب 1373 و یا فعالیت انتفاعی پزشکی در بخش خصوصی مرتبط با حوزه ستادی مربوط به غیر از دستگاه اجرایی خود نیستند، مسئولیت اجرایی این بند به عهده وزرای وزارتخانه های مربوطه و معاونان آن ها و مسئولان مالی دستگاه های مذکور است.

دولت مکلف است در اجرای این حکم با جبران خدمات ذی‌نفعان از طریق اعمال تعرفه خاص در چارچوب بودجه سنواتی اقدام نماید.

عبارت اضافه شده به انتهای بند ب ماده 89 به این شرح است: اجرای این حکم مشروط به جبران محرومیت از کار در بخش خصوصی، پرداخت حقوق مناسب و تامین اعتبار در بودجه های سنواتی است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha