چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷

دیوان‌عالی کشور حکم اعدام و حبس متهمان پرونده گرگ‌های خاکستری را تائید کرد. متهمان دو پسر 25 و 21 ساله هستند که در مدت چهار ماه، 15 زن را در پوشش مسافرکش ربوده و پنج نفر از آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده بودند.

اعدام و حبس برای گرگ‌های خاکستری

سلامت نیوز:دیوان‌عالی کشور حکم اعدام و حبس متهمان پرونده گرگ‌های خاکستری را تائید کرد. متهمان دو پسر 25 و 21 ساله هستند که در مدت چهار ماه، 15 زن را در پوشش مسافرکش ربوده و پنج نفر از آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده بودند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام‌جم، قضات شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران، متهم ردیف اول، فرهاد 25 ساله را به جرم آزار و اذیت پنج زن، آدم‌ربایی و سرقت مقرون به آزار به اعدام، 25 سال حبس و 74 ضربه شلاق و متهم ردیف دوم، سعید 21 ساله را نیز به جرم آدم‌ربایی و سرقت مقرون به آزار به 25 سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم کرده بودند که این احکام در شعبه 28 دیوان‌عالی کشور تائید شد و برای اجرا در اختیار دایره اجرای دادسرای تهران قرار گرفت.

رسیدگی به این پرونده از 6 فروردین 94 با مراجعه زنی 23 ساله به کلانتری آغاز شد. او که در زمان حادثه باردار بود و به خاطر آزار و اذیت فرهاد، جنین خود را از دست داد به کارآگاهان گفت: «من سه ماهه باردار بودم. می‌خواستم از محل کارم در خیابان هفت‌تیر به خانه برگردم که متهمان سوار بر یک پراید شیشه دودی جلویم توقف کردند. فکر کردم مسافرکش هستند برای همین سوار شدم اما هنوز چند دقیقه از حرکت نگذشته بود که آنها به سمت بزرگراه تغییر مسیر دادند و فرهاد با چکش به عقب پرید. او مدام من را تهدید به کشتن می‌کرد و بشدت کتکم می‌زد. در حالی که خودرو در حال حرکت بود، من را مورد آزار و اذیت قرار داد. پس از آن اموالم را دزدید و در شرق تهران از ماشین بیرون انداختند.»

پس از او بتدریج بر تعداد شاکیان افزوده شد و در نهایت به 15 نفر رسید که پنج نفر از آنها ادعای آزار و اذیت داشتند. در بین آنها از دختر 22 ساله تا زن 45 ساله حضور داشتند و چند نفر از قربانیان نیز متاهل بودند. یکی از آنها که مورد آزار و اذیت فرهاد قرار گرفته بود به کارآگاهان گفت: «ظهر 21 خرداد، در یکی از خیابان‌های غرب تهران بودم. می‌خواستم به خانه برگردم که متهمان با پراید شیشه دودی سوارم کردند. چند دقیقه پس از حرکت، فرهاد به عقب پرید و به سمتم حمله کرد. گردنم را زیر زانوهایش گذاشت. با کتک‌های شدید و تهدید به قتل، مجبورم کرد کف ماشین بخوابم. مرا مورد تعرض قرار داد. او سپس مشغول کشیدن شیشه شد و دودش را چند بار به صورتم دواند. بعد هم با سرقت اموالم، مرا در یکی از بزرگراه‌های غرب تهران رها کرد.»

هر دو متهم مدتی بعد از سوی پلیس دستگیر شدند و به زندان افتادند تا این که، 23 آذر 94 با حضور 15 شاکی زن در سالن اجتماعات دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی حسین اصغرزاده محاکمه شدند. آنها در این جلسه منکر ارتکاب آزار و اذیت شدند در حالی که گزارش پزشکی قانونی وقوع تجاوز از سوی فرهاد را تائید می‌کرد. روز بعد از جلسه دادگاه، قضات احکام خود را صادر کردند؛ اعدام، 25 سال حبس، 74 ضربه شلاق و رد مال برای فرهاد و 25 سال حبس، 74 ضربه شلاق و رد مال برای سعید. اکنون این احکام با تائید در دیوان‌عالی کشور در آستانه اجرا قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha