متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه شوینده‌ها از مهمترین و شایع‌ترین علل اگزما در دنیا هستند، از افزایش بیماری‌های پوستی در روزهای آخر سال در کشورمان خبر داد

افزایش بیماری‌های پوستی در روزهای آخر سال

سلامت نیوز:متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه شوینده‌ها از مهمترین و شایع‌ترین علل اگزما در دنیا هستند، از افزایش بیماری‌های پوستی در روزهای آخر سال در کشورمان خبر داد


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، امیرهوشنگ احسانی با اشاره به اینکه شوینده‌ها یکی از مهمترین و شایع‌ترین علل اگزما در دنیا هستند، اظهار کرد: روزهای آخر سال به دلیل افزایش تماس افراد با انواع شوینده‌ها و محرک‌ها ریسک ایجاد بیماری‌های پوستی و اگزماها بیشتر است.

این متخصص پوست و مو گفت: اگزما به انواع تماسی و آلرژیک تقسیم می‌شود، در اگزمای تماسی که اغلب افراد ممکن است به آن دچار شوند نوع ماده تحریک کننده نقش مهمی دارد اما در اگزمای آلرژیک فقط افرادی که زمینه آلرژی داشته باشند به آن مبتلا می‌شوند.

احسانی، توضیح داد: هر فردی اگر با مواد شوینده مدت زمان زیادی تماس داشته باشد به اگزمای پوستی دچار خواهد شد که با علائمی همچون خارش، قرمزی، التهاب و پوسته پوسته شدن بروز می‌کند و ممکن است گسترده‌تر شود.

وی برای جلوگیری از این عارضه گفت: قاعدتاً پوست دست به خاطر تماس طولانی با این مواد شکننده و آسیب پذیر می‌شود، بر این اساس افراد لازم نیست همه کارهای سال را برای شب عید بگذارند.

این متخصص پوست و مو ضمن توصیه برای انجام کارها به صورت دوره‌ای تصریح کرد: ضروری است هنگام کار با شوینده از پوشش مناسب مثل دست کش‌های دو لایه زیر نخی و رویه پلاستیکی استفاده شود که در کاهش آسیب به پوست مؤثر است.

احسانی، ضمن بیان اینکه مواد شوینده به هیچ وجه نباید با پوست به طور مستقیم تماس داشته باشد تأکید کرد: در صورت تماس بهتر است پوست با کرم‌های مناسب مرطوب و چرب شود و اگر اولین علائم التهاب و خارش شروع شد به متخصص پوست مراجعه کنند.

وی در پایان گفت: ممکن است پوست فرد در این حالت بر اثر خارش زیاد مترشح شده و عفونی شود که با دیدن این علائم حتما باید به پزشک متخصص پوست مراجعه شود و برای کاهش عوارض در این فاصله بهتر است از ترکیبات غیرصابونی که خاصیت خشک کنندگی ندارد استفاده کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha