مدیرعامل اتحادیه تاكسی‌های شهری كشور گفت:«وجود ۳ دستگاه آمبولانس به معنای این است كه باید ٣ تیم پزشكی در محل باشد و گفته‌های اورژانس مبنی بر دارا نبودن تجهیزات تیم پزشكی موضوعی است كه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اورژانس فرودگاه ابتدا به اورژانس حسن‌آباد اعلام می‌كند تا برای امدادرسانی به محل اعزام شود، اما اورژانس حسن‌آباد خبر می‌دهد كه باطری احیا برای استفاده پزشكی فرد مجروح، شارژ ندارد و این اتفاقات باعث مرگ تاكسیران می‌شود.»

مرگ راننده تاكسی در فرودگاه به علت سهل انگاری اورژانس

سلامت نیوز: مدیرعامل اتحادیه تاكسی‌های شهری كشور گفت:«وجود ۳ دستگاه آمبولانس به معنای این است كه باید ٣ تیم پزشكی در محل باشد و گفته‌های اورژانس مبنی بر دارا نبودن تجهیزات تیم پزشكی موضوعی است كه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اورژانس فرودگاه ابتدا به اورژانس حسن‌آباد اعلام می‌كند تا برای امدادرسانی به محل اعزام شود، اما اورژانس حسن‌آباد خبر می‌دهد كه باطری احیا برای استفاده پزشكی فرد مجروح، شارژ ندارد و این اتفاقات باعث مرگ تاكسیران می‌شود.»

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه اعتماد نوشت: یك آمبولانس اورژانس در میانه تصویر متوقف شده و تعدادی راننده جوان و میانسال دور آن ایستاده‌اند و با چهره‌های ناراحت به یكی از همكاران‌شان نگاه می‌كنند. او با صدای بلند گریه می‌كند و میان حرف‌هایش گاهی فریاد می‌زند: «اورژانس به ما گفت اونجا حوزه رباط كریمه، به ما هیچ ربطی نداره كه از تهران آمبولانس اورژانس بفرستیم. گفتم من چه جوری باید از اینجا با اورژانس تماس بگیرم تا بیاد؟ بچه‌ها گفتن تو رو خدا یه كاری كنین؛ رضا داره می‌میره. سینه‌اش خس‌خس می‌كنه؛ گوش كنید، گوشاتونو وا كنید، دارم داد می‌زنم؛ هموتون بفهمید، اورژانس فرودگاه گفت سه تا آمبولانس دارم اما راننده ندارم، بندازینش تو ماشین بیارینش. گفتم نباید تكونش بدیم. اگه تكونش بدیم یه طوریش بشه باید چیكار كنیم؟» این ویدیوی كوتاه در ساعت ١٣:٢١ دقیقه ظهر یكشنبه در كانال خبرگزاری تسنیم منتشر شد. ویدیو در ٢٣:٥٥ دقیقه شنبه‌شب در جایگاه تاكسیرانی فرودگاه امام خمینی با دوربین موبایل یكی از راننده‌ها گرفته شده است. همان شب یك راننده تاكسی خطی ایست قلبی می‌كند و بعد از ٤٥ دقیقه جان می‌سپارد. در حالی كه همكارانش سعی می‌كنند تا با اورژانس تهران تماس بگیرند و او را نجات دهند اما اورژانس دیر از راه می‌رسد و راننده جان می‌سپارد.


حسن عباسی، سخنگوی اورژانس تهران در گفت‌وگو با «اعتماد» توضیح كوتاهی درباره این حادثه می‌دهد و می‌گوید: «آمبولانس اورژانس از ایستگاه حسن‌آباد به سمت فرودگاه امام خمینی حركت كرد و وقتی رسید مدت ٤٥ دقیقه سعی كرد تا بیمار را احیا كند اما او جان باخت.»

آمبولانس‌های اورژانس بدون تیم پزشكی
همچنین مسعود طبیبی، مدیرعامل اتحادیه تاكسی‌های شهری كشور نیز درباره این حادثه به باشگاه خبرنگاران گفت: «ساعت ٢٣:٥٥ شنبه‌شب راننده تاكسی فرودگاه امام خمینی دچار عارضه قلبی شد. از ساعتی كه این اتفاق برای رضا رضایی ٤٢ ساله؛ تاكسیران مستقر در فرودگاه امام خمینی(ره) رخ داد، هیچ كس به اورژانس اطلاعی نداد. در ساعت ٠٠:٢٠ بامداد با اورژانس فرودگاه تماس گرفته شد و با اینكه ٣ دستگاه آمبولانس در محل فرودگاه بوده، اما اعلام كردند كه تنها یك تیم پزشكی داریم كه برای احیای یك خانم به محل حادثه اعزام شده‌اند.»


مسعود طبیبی افزود: «وجود ۳ دستگاه آمبولانس به معنای این است كه باید ٣ تیم پزشكی در محل باشد و گفته‌های اورژانس مبنی بر دارا نبودن تجهیزات تیم پزشكی موضوعی است كه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اورژانس فرودگاه ابتدا به اورژانس حسن‌آباد اعلام می‌كند تا برای امدادرسانی به محل اعزام شود، اما اورژانس حسن‌آباد خبر می‌دهد كه باطری احیا برای استفاده پزشكی فرد مجروح، شارژ ندارد و این اتفاقات باعث مرگ تاكسیران می‌شود.»

راننده بعد از ٤٥ دقیقه احیا فوت كرد
مدیرعامل اتحادیه تاكسی‌های شهری كشور در پایان گفت: «البته بعد از این همه پاسكاری‌های تلفنی، اورژانس شهریار به محل فرودگاه امام خمینی(ره) رسید و عملیات ٤٠ دقیقه احیا مانع از فوت این تاكسیران نشد.» این تاخیر ٥٠ دقیقه‌ای اعتراض شدید همكاران راننده فوت شده را در پی داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha