عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تهیه طرحی از سوی نمایندگان شهرهای مرزی و ارائه آن به مرکز پژوهش های مجلس گفت: کولبران ساماندهی خواهند شد و تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

طرح مجلس؛ کولبری قانونی می‌شود/ بیمه برای کولبران مرزی

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تهیه طرحی از سوی نمایندگان شهرهای مرزی و ارائه آن به مرکز پژوهش های مجلس گفت: کولبران ساماندهی خواهند شد و تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

به گزارش سلامت نیوز، میزان نوشت: شهاب نادری با اشاره به آسیب های تهدید کننده برای افرادی که در شهرهای مرزی به ناچار کالاهای سنگین و گرانقیمت را بر کول خود حمل می کنند تا از این طریق امرار معاش کنند و بعضاَ هم در روزهای اخیر به خاطر سرمای شدید جان باخته اند، گفت: در مناطق مرزی به خاطر نبود کارخانجات و مشکلات بیکاری افراد از این طریق اقدام به تامین معیشت خود و خانواده شان می کنند.

نماینده مردم پاوه به جان باختن یکی از کولبران دراثر سرما طی روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: دولت اگر این افراد را ساماندهی کرده و بیمه کند هرگز شاهد چنین بی مدیریتی نخواهیم بود.

وی جان باختن یکی از هموطنان کولبر را به خاطر تامین یک لقمه نان برای خانواده اش عنوان کرد و گفت: امروز نماینده های مرزی جمع شدند و در خصوص کولبرها و مناطق مرزی کشورتا یک قانونی را اجرا کنند که تاکنون این طرح تهیه و به مرکز پژوهش ها ارائه شده است تا از نظر کارشناسان هم استفاده شود و یک برنامه جامعی برای این قشر از جامعه نوشته شود تا در آینده نمایندگان هم آن را بررسی کنند و نظرات خود را بگویند تا در نهایت به شکل قانون درآمده واجرایی شود.

نادری در خصوص کلیات این طرح گفت: کلیات این طرح در خصوص معابر، بیمه کولبران و در خصوص ساماندهی مرزها و تعیین کردن مسیرهای مشخص برای این کار است.

نماینده مردم پاوه در خصوص جزئیات این طرح گفت: در این طرح کولبرها بیمه خواهند شد و انتقال کالا از طریق کولبران قانونی خواهد شد.

وی افزود: انتقال کالا به روش های دیگر مانند حمل با خودرو و یا سایر وسایل حمل ونقل قاچاق محسوب شده و با آن برخورد می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha