چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲

۷‌ماه پس از آنکه رئیس‌جمهور بر لزوم جمع‌آوری معتادان متجاهر تأکید کرد، سرانجام مسئولیت جمع‌آوری این افراد به‌طور کامل به بهزیستی واگذار شد.

بهزیستی مسئول جمع‌آوری معتادان متجاهر شد

سلامت نیوز:  ۷‌ماه پس از آنکه رئیس‌جمهور بر لزوم جمع‌آوری معتادان متجاهر تأکید کرد، سرانجام مسئولیت جمع‌آوری این افراد به‌طور کامل به بهزیستی واگذار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر كشور با اعلام این خبر در تازه‌ترین جلسه ستاد مبارزه با مواد‌مخدر گفت:« از 2‌ماه قبل این مسئولیت به‌طور آزمایشی به بهزیستی واگذار شده بود و به‌علت عملكرد فوق‌العاده این سازمان در اجرا، این طرح، به‌طور رسمی واگذار شد و تمام دستگاه‌ها ملزم به كمك به بهزیستی در اجرای این وظیفه هستند.»

علی مویدی، قائم‌مقام این ستاد و در حاشیه این جلسه از جمع‌آوری معتادان متجاهر از ۲۰ اسفند تا پایان خرداد خبر داد و گفت:« قرار است در 12استان كه بیشترین معتاد متجاهر و آلوده و بیشترین خرده‌فروش را دارند، در قالب یك طرح فوق‌العاده و ویژه از پایان اسفند تا پایان خردادماه نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام شود. خرده‌فروشان این 12استان هم در قالب یك طرح ویژه با هماهنگی قوه قضاییه، نیروی انتظامی و سازمان زندان‌ها ساماندهی شده و تا اطلاع ثانوی نگهداری خواهند شد.»

    معتاد متجاهر كیست؟

درصورتی‌كه فرد معتاد با وجود بستر مناسب برای درمان و وجود همه امكانات حاضر نشد برای ترك اقدام كند، متجاهر شناخته شده و در چنین شرایطی باید او را به مراكز درمان اجباری ارجاع داد. در حقیقت براساس قانون معتادانی كه داوطلبانه برای درمان مراجعه نكنند، مجرم شناخته می‌شوند. براساس آمار رسمی، 50هزار معتاد متجاهر و كارتن‌خواب در كشور داریم كه حدود 15هزار نفرشان در تهران هستند و بسیاری از این افراد هم از شهرستان‌ها به پایتخت آمده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha