قمارخانه‌های آنلاین همچنان بازند تا به راحتی و در هر ساعت از شبانه‌روز افرادی كه در دام این قمارخانه‌های مدرن كشور گرفتار می‌شوند، عمر و پولشان را ببازند.

قمارخانه‌های آنلاین همچنان پیش چشم مسئولان بازند!

سلامت نیوز: قمارخانه‌های آنلاین همچنان بازند تا به راحتی و در هر ساعت از شبانه‌روز افرادی كه در دام این قمارخانه‌های مدرن كشور گرفتار می‌شوند، عمر و پولشان را ببازند.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه جوان نوشت: قمارخانه‌های آنلاین همچنان پیش چشم مسئولان بازند!قمارخانه‌های آنلاین همچنان بازند تا به راحتی و در هر ساعت از شبانه‌روز افرادی كه در دام این قمارخانه‌های مدرن كشور گرفتار می‌شوند، عمر و پولشان را ببازند. این در حالی است كه چند ماه پیش روزنامه جوان در سلسله گزارش‌هایی به قمارخانه‌های آنلاین پرداخته بود و این گزارش با تماس و تشكر پلیس امنیت همراه بود، به گونه‌ای كه تصور می‌شد قرار است در قمارخانه‌های اینترنتی تخته شود، اما بررسی‌های گزارشگر «جوان» نشان می‌دهد همچنان سایت‌های پوكر بازند و آزادانه به فعالیت خود ادامه می‌دهند. انگار دست‌های پنهانی پشت این ماجرا قرار دارد و پول‌های كلانی كه در این میان جابه‌جا می‌شود، ظاهراًبرخی از دستگاه‌های دست‌اندركار را هم نمك‌گیر كرده تا قمارخانه‌های آنلاین همچنان باز بمانند. بانك‌ها هم بی‌هیچ محدودیتی درگاه‌های پرداخت اینترنتی خود را در اختیار این مشتریان میلیاردر خود قرار می‌دهند و بی‌توجه به اتفاقاتی كه در حوزه قمارخانه‌های آنلاین می‌افتد و افرادی كه در این قمار زندگی‌شان را می‌بازند 2 درصد سودشان را می‌گیرند.

وقتی به واسطه ساختارهای نامناسب اجتماعی و اقتصادی، فرهنگ رفتن راه‌های میانبر و یك‌شبه طی كردن ره صد ساله در جامعه‌ای جا بیفتد، ‌انواع و اقسام آسیب‌های اجتماعی متناسب با چنین فرهنگی هم پا به عرصه وجود می‌گذارد. انواع و اقسام شرط‌بندی‌ها و قمارها برای افرادی كه شانس در رأس باورهایشان قرار می‌گیرد، ترفندی است كه كلاهبرداران داخلی و خارجی با استفاده از آن بر موج سبك زندگی رایج در جامعه سوار می‌شوند و جیبشان را پر می‌كنند. در چنین شرایطی است كه نقش نهادهای نظارتی مانند پلیس فتا و پلیس امنیت و همچنین نهادهای سیاست‌گذار و مجری مانند شورای عالی فضای مجازی پررنگ‌تر از قبل مطرح می‌شود، اما با گشت و گذار كوتاهی در فضای مجازی و شبكه‌های اجتماعی می‌توان به روشنی دریافت قماربازان و كلاهبرداران حسابی خیالشان از جانب نهادهای نظارتی و امنیتی راحت است، آنچنان كه بی‌هیچ دغدغه‌ای برای خودشان سایت‌های پوكر و قمارخانه‌های آنلاین راه می‌اندازند و در تلگرام و اینستاگرام تبلیغ می‌كنند. جالب‌تر اینكه همه چیز برای ادامه فعالیت این قمارخانه‌های آنلاین فراهم است از اینترنت پر سرعت نسل چهارم گرفته تا درگاه اینترنتی برای سهولت در پرداخت و دریافت!

3 هزار و 300 كانال برای قمار
فضای مجازی كشور همچنان در رهاشدگی كامل به سر می‌برد. این را می‌توان از رشد قابل تأمل آسیب‌ها و انواع و اقسام پرونده‌های كلاهبرداری در این فضا متوجه شد.  چند ماه پیش بود كه رئیس پلیس فتا از انهدام یك باند قماربازی آنلاین كه ۲۳ میلیارد تومان كلاهبرداری و قماربازی داشت، خبر داد. بنا به تأكید سردار ‌هادیانفر تاكنون 3 هزار و 323 كانال در حوزه قماربازی شناسایی شده‌اند. در داخل و خارج 248 پرونده قضایی تشكیل و 184 نفر دستگیر شده‌اند و پول‌ها بلوكه شده است. با وجود این همچنان سایت‌ها و كانال‌های قماربازی فعالند؛ چراكه بنا به تعبیر رئیس پلیس فتا بانك‌ها هم با قماربازها همكاری می‌كنند و به آنها درگاه می‌دهند و ارائه درگاه‌های بانكی نظام‌مند نیست. وی از نامه‌نگاری با بانك‌ها برای نظام‌مند كردن درگاه‌های اینترنتی خبر داده بود، اما اگر سری به سایت‌های اینترنتی پوكر بزنید، متوجه می‌شوید به‌رغم گزارشاتی كه رسانه‌های مختلف و از جمله روزنامه جوان طی ماه‌های اخیر در این‌باره منتشر كرده است، آب از آب تكان نخورده و سایت‌های پوكر از جمله پرشین پوكر و تهران پوكر حتی فیلتر هم نیست. همچنانكه سایت‌های متعددی برای پر كردن اوقات فراغت جوانانی كه بیش از 26 درصدشان بیكارند آموزش‌های جامع و كاملی برای پوكر در نظر گرفته‌اند و حتی سایت آپارات، فیلم آموزشی پوكر را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است!
 
همكاری بانك‌ها با قماربازان!
هنگامی كه كاربر عضو سایت‌های قمار می‌شود با دریافت رمز عبور و كد ویژه با سایر كاربران آنلاین، بازی را شروع می‌كند. كاربران و اعضای این سایت‌ها كه هویت صاحبانشان اصلاً مشخص نیست برای ورود به بازی‌های قمار با وارد كردن شماره كارت و رمز دوم اینترنتی‌شان مبلغی را تعیین می‌كنند و واریز و پرداخت پول بازیكنان، هنگام برد و باخت‌شان به صورت خودكار در حساب‌های بانكی انجام می‌شود. در واقع خریدهای قربانیان سایت‌های پوكر، به راحتی از درگاه‌های بانكی صورت می‌گیرد و این درگاه‌ها از مبلغ خرید در سایت‌های بزرگ كه گاهی به بیش از چند میلیارد تومان در روز می‌رسد، 2 درصد كسر می‌كنند و این مبالغ را به راحتی و بدون هیچ‌گونه پیگیری به حساب صاحبان سایت‌های قمار واریز می‌كنند. از سوی دیگر ممكن است به واسطه این بازی‌های قمار از حساب بانكی افراد كلاهبرداری شود، زیرا مسئولان این دسته از سایت‌ها به راحتی به حساب اینترنتی بانكی اعضا دسترسی دارند. این راهكار ساده و بی‌دردسر كلاهبرداری هم موجب شده تا هر روز سایت‌های تازه‌ای در حوزه قمار آنلاین سر و كله‌شان در فضای مجازی پیدا شود.

اظهر من الشمسی كه نهادهای نظارتی نمی‌بینند!
فیلتر شدن هر از چند گاه این سایت‌ها و كانال‌ها، تنها تدبیری است كه گاهی شاهد آن هستیم این در حالی است كه آدرس بزرگ‌ترین سایت‌های پوكر موجود است، كانال تلگرام و صفحات اینستاگرام این سایت‌ها موجود است و با فیلتر شدن همزمان این پل‌های ارتباطی سایت‌ها، ارتباط این مجرمان با قربانیانی كه زندگی خود را در این سایت‌ها از دست داده‌اند، قطع می‌شود، اما هیچ اتفاق دیگری نمی‌افتد. نكته قابل تأمل اینجاست كه به غیر از امكان دسترسی به آی دی صاحبان این سایت‌ها و كانال‌ها و صفحات اینستاگرامی داشتن درگاه‌های اینترنتی بانكی به معنای دسترسی به تمام مشخصات این افراد است به خصوص اینكه جابه‌جایی مبالغ كلان و تراكنش‌های چندین میلیونی و حتی میلیاردی این حساب‌ها طبعاً می‌تواند آنها را از حساب‌های یك مشتری عادی متمایز كند، اما چگونه است كه هیچ نهاد مسئولی روی این موضوع حساس نمی‌شود؟ این بزرگ‌ترین ابهامی است كه پاسخ به آن می‌تواند معمای ادامه كار قمارخانه‌های آنلاین را توجیه كند و افكار عمومی بی‌صبرانه تشنه این پاسخ مسئولان امر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha