مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: از اول تا ۱۶ اسفند ماه امسال 285 هزار و 936 مورد بازرسی انجام گرفته که طی آن 432 هزار و 579 کیلوگرم مقدار مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی کشف و معدوم شده است.

سلامت نیوز: مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: از اول تا ۱۶ اسفند ماه امسال 285 هزار و 936 مورد بازرسی انجام گرفته که طی آن 432 هزار و 579 کیلوگرم مقدار مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی کشف و معدوم شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سید رضا غلامی با اشاره به شروع برنامه سلامت نوروزی از اول اسفندماه، گفت: از آغاز اجرای این برنامه تا پایان روز شانزدهم اسفند، 212 هزار و 164 مورد بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی حساس با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت موادغذایی حساس صورت گرفته است.

مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ضمن اشاره به بازرسی بهداشت محیطی از اماکن عمومی حساس به تعداد 50 هزار و 972 مورد، افزود: همچنین 6 هزار و 117 مورد بازرسی بهداشت محیطی از اماکن بین راهی با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت موادغذایی از طریق سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی صورت گرفته است.

 غلامی تعداد بازرسی بهداشت محیطی از سامانه های آبرسانی را 12 هزار و 712 مورد بیان کرد و گفت: 3 هزار و 971 مورد بازرسی بهداشت محیطی با اولویت کنترل دخانیات از مراکز عرضه قلیان انجام شده است.

وی تعداد کل بازرسی های انجام شده در بازه زمانی اول تا 16 اسفند ماه را 285 هزار و 936 مورد بیان کرد و گفت: در این بازه زمانی 432 هزار و 579 کیلوگرم مقدار مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی کشف و معدوم شده است.

مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت مراکز و اماکن متخلف معرفی به دستگاه قضایی را 4 هزار و 675 مورد بیان کرد و گفت: همچنین 987 مرکز و اماکن متخلف بهداشتی طی 16 روز اجرای برنامه سلامت نوروزی تعطیل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha