چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
کد خبر: 208138

خواهرزاده ریزعلی خواجوی دهقان فداکار گفت: دهقان فداکار در سلامت است و اکنون در روستای قهرمانلو استان آذربایجان شرقی زندگی می کند.

دهقان فداکار در قید حیات است

سلامت نیوز: خواهرزاده ریزعلی خواجوی دهقان فداکار گفت: دهقان فداکار در سلامت است و اکنون در روستای قهرمانلو استان آذربایجان شرقی زندگی می کند.

به گزارش سلامت نیوز، منوچهر خدایاری روز چهارشنبه درگفت وگو با ایرنا اظهار داشت: ریزعلی خواجوی که درحصارک کرج زندگی می کرد تابستان امسال به روستای خود در استان آذربایجان شرقی بازگشت .
وی با رد شایعه فوت دهقان فداکار گفت: به دنبال این شایعات صبح امروز تلفنی با وی صحبت کرد و در سلامت بسر می برد.
دهقان فداکار که چندسالی در کرج به سرمی برد 2 سال پیش عضوهمیاران طبیعت استان البرز شد.
ریزعلی خواجوی همان دهقان فداکار کتاب سوم دبستان است؛ مردی که در یک شب سرد سال 1341 جان سرنشینان یک قطار را نجات داد و پس از گذشت سال ها، ماجرای آن شب را با اشتیاق و شوق بازگو می‌کرد.
ماجرای فداکاری ریزعلی خواجوی در زمان وقوعش، تا جایی مورد تحسین قرار گرفت که وارد کتاب‌های درسی دانش‌آموزان شد و در کتاب سوم ابتدایی، درسی به نام او اختصاص یافت.
هر چند در تحولاتی که در کتاب‌های درسی طی سال‌های گذشته صورت گرفت، این درس دستخوش تغییراتی شد و در نهایت به عنوان بخشی از درس «فداکاران» در کتاب سوم ابتدایی ماندگار شد.
وی در سال 1341 دهقان جوانی بود که در یک شب سرد پاییزی زمانی که به سمت زمین کشاورزی خود می‌رفت متوجه ریزش کوه ‌شد.
او برای آگاهی مسئولان قطار، لباس خود را از تن در ‌‌آورد و با نفت فانوس به آتش کشید و موجب شد که قطار بایستد و از حادثه‌ای مرگبار جلوگیری ‌شود.







برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha