شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 208261

مسعود رضایی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: واقعیت آن است که اجرای سیستم پزشک خانواده در استان فارس محدودیت‌هایی را برای مردم ایجاد کرد که همین امر موجب نارضایتی‌های زیادی برای مردم استان شد.

سلامت نیوز: مسعود رضایی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: واقعیت آن است که اجرای سیستم پزشک خانواده در استان فارس محدودیت‌هایی را برای مردم ایجاد کرد که همین امر موجب نارضایتی‌های زیادی برای مردم استان شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، در این سیستم افراد باید ساعت مشخصی را به پزشك خانواده مراجعه كنند، یا به پزشكی كه سیستم برایشان تعیین كرده مراجعه كنند؛خارج از آن، باید برای درمان خود ویزیت را به‌صورت آزاد پرداخت كنند. به‌عنوان مثال اگر فردی در 10كیلومتری پزشك خانواده خود قرار داشت و دچار بیماری می‌شد نمی‌توانست به پزشك دیگری مراجعه كند. اگرچه وزیر بهداشت اصرار زیادی برای اجرای سیستم ارجاع در استان فارس داشتند اما واقعیت آن است كه نتوانستند زیرساخت‌ها و منابع مالی آن را به‌درستی فراهم كنند؛ در ابتدا تبلیغاتی برای اجرای این طرح صورت گرفت زیرا منابع مالی برای آن مهیا بود كه در نیمه راه پزشكان نیز از عدم‌پرداخت مطالبات‌شان اظهار نارضایتی كردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha