معاون فنی اداره سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت از آمادگی زیرساخت‌ها برای راه‌اندازی "کلینیک‌های سلامت جنسی و خانواده " خبر داد.

در کلینیک‌های سلامت جنسی و خانواده چه متخصصانی هستند؟

سلامت نیوز:  معاون فنی اداره سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت از آمادگی زیرساخت‌ها برای راه‌اندازی "کلینیک‌های سلامت جنسی و خانواده " خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر محمد اسلامی  درباره آخرین وضعیت راه‌اندازی کلینیک‌های سلامت خانواده و جنسی گفت: در حال حاضر کلینیک‌هایی در این زمینه در برخی شهرهای کشور فعالیت می‌کنند، اما با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. هدف ما رسیدن به چارچوبی یک شکل و داشتن جامعیتی از متخصصان مربوطه است که بعضی از آنها پزشک و بعضی غیر پزشک هستند.

وی ادامه داد: ما در این کلینیک‌ها به متخصص زنان، اورولوژیست، غدد، عفونی، داخلی، روانپزشک، روانشناس، روحانی و وکیل آشنا به مسائل زناشویی نیاز داریم و در واقع باید گفت که این منطق کلینیک‌های سلامت خانواده و جنسی است. ما می‌خواهیم این تخصص‌ها در کنار یکدیگر باشند که خانواده‌ها سردرگم نشوند.

معاون فنی اداره سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت همچنین اضافه کرد: باید چارچوبی در این خصوص ایجاد می‌شد که چگونه با خانواده‌هایی که به این کلینیک‌ها مراجعه می کنند، رفتار شود و در حال حاضر نیز این چارچوب ایجاد شده است. همچنین ترکیب متخصصان حاضر در این کلینیک‌ها، صلاحیت و شرایط آنها و دانشگاه‌های علوم پزشکی که مایل به این همکاری‌ بودند نیز تاکنون مشخص شده‌ است.

به گفته اسلامی، در حال حاضر حدود 75 تا 80 درصد زیرساخت این کلینیک‌ها ایجاد شده‌ است و فعلا در مرحله انتخاب افراد بر اساس ضوابط تدوین شده هستند.

وی همچنین اضافه کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب این است که در این کار دقت زیادی شود، همچنین مهم‌ترین مساله نیز از نظر ایشان کسانی هستند که قرار است در کلینیک‌ها خدمت ارائه کنند؛ چون قرار است درباره مسائل خصوصی زندگی مردم به آنها مشورت داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha