یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 208330

از حال رفتن به‌ ویژه بیرون از منزل نه‌ تنها باعث ناراحتی فرد می شود، بلکه می‌تواند خطرناک نیز باشد.

چرا از حال می روی؟

سلامت نیوز: از حال رفتن به‌ ویژه بیرون از منزل نه‌ تنها باعث ناراحتی فرد می شود، بلکه می‌تواند خطرناک نیز باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، باید بدانید که تنها به دلیل نخوردن یا  نیاشامیدن، آب ‌وهوای بسیار گرم و درد شدید، فرد بی‌هوش نمی‌شود. بلکه دلایل دیگری نیز وجود دارد که در این مطلب به نقل از سایت ام اس ان به آن اشاره‌ شده است:

بلند شدن سریع
ایستادن سریع می‌تواند باعث از حال رفتن فرد شود.
هنگام بلند شدن از جای خود ، جاذبه خون را به پاها می‌کشد و این امر باعث افت قابل‌توجه فشارخون می‌شود؛ اما سیستم عصبی با افزایش ضربان قلب و منقبض کردن عروق خونی این حالت را خنثی و درنتیجه به تثبیت فشارخون کمک می‌کند.اما  در برخی از موارد این واکنش رخ نمی‌دهد و درنتیجه  باعث اختلال در خون رسانی به مغز می‌شود.

رفتن به سرویس بهداشتی:
در این موارد دفع ادرار یا مدفوع فرقی نمی کند و هر دو می‌تواند باعث از حال رفتن فرد شود. از حال رفتن هنگام دفع ادرار دراصطلاح پزشکی "سنکوپ ادرار"  نام دارد و کارشناسان دلیل اصلی ایجاد این حالت را نمی دانند.برخی دلیل این امر را  تسکین سریع مثانه پس از دفع ادرار می دانند . در این شرایط رگ‌های خونی مثانه  باز می‌شود.
      در مورد دفع شدید، فشاراضافی که وارد می‌شود    یک حمله وازوواگال (سنکوپ هوش‌بر و سنکوپ نوروکاردیوژنیک) ایجاد می کند.حمله وازوواگال نوعی ضعف است که درنتیجه تحریک عصب واگ ایجاد می‌شود ورایج‌ترین نوع غش است. سنکوپ وازوواگال اغلب در نوجوانان و افراد مسن رخ می‌دهد.یبوست وفشار برای دفع مدفوع  حجیم نیز باعث تحریک بیش‌ازحد عصب واگ می شود ( عصب واگ از مغز به شکم کشیده شده است). این حالت باعث می‌شود خون از مغز به پایین حرکت کند و فرد درمعرض خطر بیهوشی قرار ‌گیرد.

خندیدن:
اخیراً خبری منتشر شده درباره فرد بسیار چاقی که هنگام خندیدن از حال می‌رود. کارشناسان هشدار دادند که این حالت باعث بسته شدن راه تنفسی می‌شود؛ البته این مشکل نادر است.

سرفه
سرفه‌های شدید، فرد را  در معرض خطر غش کردن قرار می‌دهد. محققان معتقدند که  تغییرات ناگهانی فشارخون در اطراف ریه که خون را از مغز منحرف می‌کند می‌تواند دلیل این اتفاق باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha