رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کشور، از انتقال ۶۳۰ مصدوم توسط اورژانس هوایی خبر داد و گفت: خدمات اورژانس در شهرهای شلوغ افزایش خواهد یافت.

خدمات اورژانس در شهرهای شلوغ افزایش می یابد

سلامت نیوز:رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کشور، از انتقال ۶۳۰ مصدوم توسط اورژانس هوایی خبر داد و گفت: خدمات اورژانس در شهرهای شلوغ افزایش خواهد یافت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر پیر حسین کولیوند در مراسم افتتاح همزمان ۵ پایگاه جدید اورژانس هوایی که روز یکشنبه در ستاد مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، از امضای تفاهم نامه ای با سازمان انتقال خون در خصوص استفاده از بانک خون در بالگردهای اورژانس خبر داد و افزود: این کار به منظور نجات هموطنان و با هدف کنترل خونریزی به صورت پایلوت در دو بالگرد اورژانس انجام خواهد شد.

وی گفت: با توجه به نزدیکی چهارشنبه سوری و مشکلات و آسیب های ناشی از حوادث این شب که گاهی باعث جان باختن مردم نیز می شود، تمهیداتی به منظور پیشگیری از این حوادث صورت گرفته است.

کولیوند با بیان اینکه فرهنگ سازی در این خصوص بسیار ارزشمند است، افزود: بیشترین صدمات ناشی از حوادث چهارشنبه سوری مربوط به مصدومیت و سوختگی در ناحیه دست، چشم و صورت است که متاسفانه افراد مصدوم زیر ۳۰ سال هستند.

وی ادامه داد: حوادث ناشی در چهارشنبه سوری ناشی از ترقه و انفجار است که تعدادی از این مصدومان رهگذران و تعدادی نیز تماشاچیان هستند که ناخواسته مصدوم می شوند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کشور از والدین، دستگاه های امنیتی، مدارس ، مساجد و دانشگاه ها درخواست کرد که به منظور پیشگیری و جلوگیری از حوادث این روز، اطلاع رسانی کنند.

کولیوند، فوریت های پزشکی را مکلف کرد ضمن فرهنگسازی، نسبت به آموزش افراد برای پیشگیری از حوادث اقدام کنند.

وی درخصوص اقدامات نوروزی اورژانس نیز گفت: از روز سه شنبه (۲۴ اسفند) مانوری با پلیس راهور، راهداری، هلال احمر و دیگر سازمان های مرتبط این عملیات آغاز می شود.

رئیس مرکز حوادث و فوریت های اورژانس کشور افزود: به منظور حفظ توان بهداشتی درمانی و ارائه خدمات تمام وقت در قالب ۱۲ محور، بازرسی و نظارت ها صورت می گیرد و نسبت به رفع مشکلات به صورت همزمان اقدام می شود.

وی از دیگر اقدامات اورژانس در نوروز به نظارت مستمر و قاطع در محل حوادث، کمپ ها و در سطوح بهداشتی درمانی اشاره کرد و گفت: فعال بودن ۲۴ ساعته EOC از دیگر برنامه های ماست.

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی اورژانس سهولت دسترسی مردم به خدمات دندانپزشکی و توجه به حضور متخصصان تروما و استفاده از خدمات آنان را از دیگر اقدامات اورژانس برشمرد.

کولیوند با اشاره به افتتاح ۵ پایگاه اورژانس هوایی، گفت: با افتتاح این مراکز اورژانس هوایی کشور به ۳۰ پایگاه می رسد و در ایام عید نیز ۳ پایگاه دیگر اضافه خواهند شد.

وی از انتقال ۶۳۰ مصدوم توسط اورژانس هوایی خبر داد و افزود: این افراد نیازمند خدمات فوری بودند که با اقدامات سریع و به موقع اورژانس هوایی، این افراد از مرگ نجات پیدا کردند.

رئیس مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی اورژانس گفت: ۶۰ درصد مصدومان انتقال یافته توسط بالگردهای اورژانس مربوط به حوادث ترافیکی هستند.

کولیوند در پایان افزود: بزودی و با ورود موتور آمبولانس ها خدمات اورژانس در شهرهای شلوغ افزایش خواهد یافت.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha