معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی از اجرای مرخصی 84 روز «دوره مراقبت» ویژه زنان شاغل که فرزندی را از بهزیستی به حضانت می گیرند خبر داد و گفت: این بخشنامه از یک ماه گذشته ابلاغ شده و قابل اجراست.

جزییات اجرای مرخصی 84 روزه زنان شاغل دارای «فرزندخوانده»

سلامت نیوز:معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی از اجرای مرخصی 84 روز «دوره مراقبت» ویژه زنان شاغل که فرزندی را از بهزیستی به حضانت می گیرند خبر داد و گفت: این بخشنامه از یک ماه گذشته ابلاغ شده و قابل اجراست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محمدحسن زدا  با اشاره به فراهم شدن امکان استفاده از مرخصی استعلاجی کمک بارداری و یا به عبارتی "دوره مراقبت" برای مادران شاغل که کودکی را به فرزندخواندگی قبول می کنند اظهار کرد:  شورای حقوقی سازمان مجوز اجرای این طرح را داده و ما پذیرفته‌ایم.

وی افزود: این بخشنامه به استان‌ها ابلاغ شده و از یک ماه گذشته اجرا می‌شود.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این مدت مرخصی همانند فرزندان دیگر که به دنیا می‌آیند لحاظ می شود و مربوط به کودکان تا زیر سه سال است گفت:  برای این فرزند هم همانند فرزندان عادی دفترچه و خدمات تامین اجتماعی ارائه می‌شود.

 براساس پیگیری های دفتر امور حمایتی و توانمند سازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص ماده 21 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست سال 93 ، زنی که سرپرستی افراد تحت حمایت این قانون را به عهده می گیرد از مزایای حق اولاد و مرخصی دوره مراقبت برای کودکان زیر سه سال بهرمند می شود و این دسته از مادران می توانند از 84 روز یا 12 هفته کمک بارداری مقرر در ماده 67 قانون تامین اجتماعی برخوردار شوند.

ملاک احراز شرایط مقرر در ماده 67 قانون تامین اجتماعی، شروع مدت مرخصی دوره مراقبت از تاریخ تولد کودک خواهد بود.



  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha