مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران با تاکید بر لزوم فرهنگسازی در حوزه پسماند، از تولید روزانه ۳۰ کیلومتر فیلتر سیگار در شهر خبر داد.

روزانه معادل ۳۰ کیلومتر فیلتر سیگار در تهران دور انداخته می‌شود

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران با تاکید بر لزوم فرهنگسازی در حوزه پسماند، از تولید روزانه ۳۰ کیلومتر فیلتر سیگار در شهر خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اطلاعات، منصور باقرصاد در حاشیه بازدید خبرنگاران از مجتمع زباله‌سوز آرادکوه ، با اشاره به اهمیت نهادینه شدن فرهنگ‌ تفکیک زباله در سطح شهر تهران ،گفت: شهروندان در صورت انجام این کار کمک شایان توجه ای برای حفظ محیط زیست انجام خواهند داد که در این باره و در سال آینده اقداماتی را برای آشنایی هر چه بیشتر مردم با این موضوع در دستور کار داریم.
وی افزود: در سال آینده با انعقاد قرارداد ساخت دو زباله‌سوز با ظرفیت ۳ هزار تن و ۳۰۲۰ تن و قابلیت تولید ۵۰ مگاوات برق ،عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد.همچنین مذاکراتی برای ساخت کارخانه استحصال گاز با توان تولید ۲۰۰ مگاوات برق در حال انجام است. مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران گفت:همچنین یک کارخانه تبدیل شیرابه به آب و آب کشاورزی ساخته می‌شود که ۱۰۰ درصد سرمایه‌گذاری این کارخانه‌ها در بخش خصوصی‌ انجام خواهد شد. باقرصاد افزود: روزانه ۸ هزار تن زباله در پایتخت تولید می‌شود که ۴۰ تا ۴۵ درصد از آن پسماند خشک است و همچنین روزانه ۵۰ تن پسماند حجیم و ۳۰ کیلومتر فیلتر سیگار در شهر تولید می‌شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران همچنین با بیان این که روزانه ۱۲۰ هزار مترمکعب پسماند ساختمانی تولید می‌شود، تاکید کرد: کارخانه تبدیل پسماند ساختمانی به مصالح در حال ساخت است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha