مقامات وزارت بهداشت چین از کشته شدن 61 نفر بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزای پرندگان در ماه فوریه (بهمن - اسفند) در این کشور خبر دادند.

مرگ 61 نفر در چین بر اثر آنفلوآنزای پرندگان

سلامت نیوز: مقامات وزارت بهداشت چین از کشته شدن 61 نفر بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزای پرندگان در ماه فوریه (بهمن - اسفند) در این کشور خبر دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، در گزارش وزارت بهداشت چین همچنین اعلام شده که علاوه بر مرگ این تعداد، 160 نفر نیز در این ماه به این بیماری مبتلا شده اند.


گزارش های منتشر شده روز دوشنبه به نقل از مقامات کمیسیون تنظیم خانواده و بهداشت ملی چین نشان می دهد، بیشتر افرادی که در ماه قبل و ماه جاری میلادی در چین جان خود را از دست داده اند به ویروس «اچ 7 ان 9» مبتلا شده بودند که از موارد خطرناک بیماری آنفلوآنزای پرندگان محسوب می شود.


این رقم در مقایسه با سال های قبل به مراتب بیشتر است و از اکتبر (مهر - آبان) سال قبل تاکنون در مجموع 161 نفر در چین به دلیل این بیماری جان خود را از دست داده اند.


مقامات وزارت بهداشت چین اواخر دی ماه سالجاری نیز از کشته شدن 79 نفر بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزای پرندگان فقط در ماه ژانویه (دی - بهمن) خبر داده بودند.


آمار نشان می دهد که در ماه گذشته میلادی (ژانویه) در چین دستکم 192 نفر به بیماری آنفلوانزای پرندگان مبتلا شده بودند که 79 نفر جان خود را از دست دادند، این در حالی است که در دسامبر سال گذشته اعلام شد تنها 106 نفر به بیماری مبتلا شده اند و فقط 20 نفر تلفات داشته است.


با این حال پیش بینی سازمانها و نهادهای بهداشتی چین این است که با پایان فصل زمستان شمار مرگ و میرها نیز بر اثر این بیماری کاسته شود.
سازمان بهداشت جهانی نیز هشدار داده است که اوج گرفتن شمار مبتلایان به این بیماری و تعدد و همزمانی زنجیره های انواع ویروسهای مربوط به آنفلوآنزای پرندگان، خطر انتقال آن به انسان و افزایش مرگ و میرها را افزایش می دهد و تاکید می کند که همه کشورها باید آماده مقابله همه جانبه با آن باشند.


این سازمان همچنین در واکنش به شیوع گسترده این بیماری در چین اعلام کرد که این بیماری در چین با گسترش ویروس «اچ 7 ان 9» شکل گرفته و به همین خاطر مناطقی همچون تایوان و هنگ کنگ باید جوانب احتیاطی را از هر نظر رعایت کنند.


این در حالیست که از تایوان هم خبر می رسد مسئولان بهداشت این منطقه با شناسایی زنجیره خطرناک ویروس «اچ 5 ان 6» در مرغداری های خود دستور سربریدن 130 هزار پرنده را صادر کرده اند.


همچنین مقامات بهداشتی منطقه هنگ کنگ نیز به دلیل افزایش اپیدمی آنفلوآنزای پرندگان در چین، آزمایش های ویروس شناسی را در مرغداریها، مراکز فروش و مراکز پرورش انواع ماکیان از 2 ماه پیش آغاز کرده بودند.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha