دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
کد خبر: 208492

شنوایی شناساسان با مشکلات متعددی از جمله عدم بستن قرارداد با مراکز شنوایی شناسی، پرداخت مبلغ بسیار کم از طرف بیمه تامین اجتماعی برای سمعک، درخواست اصل فاکتور خرید سمعک توسط ادیولوژیست از طرف بیمه سلامت بوده که همه این مشکلات فراتر از حد تصور است.

«ازدواج فامیلی» متهم اصلی ناشنوایی

سلامت نیوز:شنوایی شناساسان با مشکلات متعددی از جمله عدم بستن قرارداد با مراکز شنوایی شناسی، پرداخت مبلغ بسیار کم از طرف بیمه تامین اجتماعی برای سمعک، درخواست اصل فاکتور خرید سمعک توسط ادیولوژیست از طرف بیمه سلامت بوده که همه این مشکلات فراتر از حد تصور است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم یک شنوایی شناس با اشاره به اینکه اقدامات سازمان‌های بیمه گر فعالیت ادیولوژیست‌ها را با مشکل مواجه کرده است، گفت: علت اصلی و رتبه اول کم شنوایی و ناشنوایی مثلاً در استان یزد، ازدواج‌های فامیلی است.

 علی زمان پور، در ارتباط با مشکلات شنوایی شناسی اظهار داشت: مهمترین چالش شنوایی شناسی مثلاً در استان یزد تعداد زیاد فارغ التحصیلان کارشناسی و  عدم پذیرش تعداد کافی تحصیلات تکمیلی در رشته شنوایی شناسی است که باعث شده شنوایی شناس‌ها بیکار شوند یا به کارهای غیرمرتبط روی آورند.

وی تصریح کرد: شنوایی شناساسان با مشکلات متعددی از جمله عدم بستن قرارداد با مراکز شنوایی شناسی، پرداخت مبلغ بسیار کم از طرف بیمه تامین اجتماعی برای سمعک، درخواست اصل فاکتور خرید سمعک توسط ادیولوژیست از طرف بیمه سلامت بوده که همه این مشکلات فراتر از حد تصور است.

رئیس انجمن شنوایی شناسی استان یزد بیان داشت: علت اصلی و رتبه اول کم شنوایی و ناشنوایی در استان یزد، ازدواج های فامیلی بوده لذا انجام مشاوره قبل از ازدواج به ویژه برای افرادی که در خویشاوندان نزدیک خود مشکل کم شنوایی و ناشنوایی مادرزادی وجود دارد ضرورت دارد.

وی اضافه کرد: در مراکز درمانی و بیمارستانی اعم از دولتی و خصوصی، تامین اجتماعی نامه ای داده مبنی بر اینکه برگه بیمه‌های ادیومتری را به شرطی پرداخت می‌کنند که به اسم پزشک ENT لیست شود، یعنی انجام دهنده تست‌های ادیولوژی بر عهده پزشک گوش بوده و ادیولوژیست را قبول ندارند.

زمان پور خاطر نشان کرد: شنوایی شناسان می‌توانند با انجام مصاحبه و برگزاری کنفرانس‌های مختلف برای آشنایی رزیدنت‌های گوش اطفال، مغز و اعصاب و... علاوه بر شناساندن و نقش شنوایی شناس، به کل احاد جامعه آگاهی دهند تا سالی یک بار برای انجام تست شنوایی به مراکز ادیولوژی مراجعه کنند. همچنین باید توجه داشت که تست دوره‌ای شنوایی امری مهم در حفظ سلامت گوش به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha