نتایج یک مطالعه نشان می دهد کودکانی که روزی بیش از سه ساعت را در مقابل تلویزیون و یا رایانه سپری می کنند، با افزایش خطر ابتلا به دیابت روبرو هستند.

دیابت در کمین کودکانی که به تماشای تلویزیون یا کار با رایانه عادت دارند

سلامت نیوز:  نتایج یک مطالعه نشان می دهد کودکانی که روزی بیش از سه ساعت را در مقابل تلویزیون و یا رایانه سپری می کنند، با افزایش خطر ابتلا به دیابت روبرو هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،، این مطالعه جدید که توسط محققان سنت جرج در لندن انجام شده است، نشان می دهد که سطوح افزایش یافته چربی بدن و مقاومت نسبت به انسولین در کودکان با دوره های زمانی فزاینده منظم که آنها در مقابل صفحه نمایش تلویزیون و یا رایانه سپری می کنند، ارتباط دارد.


به گزارش روزنامه ایندیپندنت،محققان در این مطالعه عوامل خطرساز ابتلا به دیابت را - شامل سطوح چربی خون و گلوکز، فشار خون و مقاومت به انسولین - در چهار هزار و 495 کودک 9 تا 10 ساله در لندن، بیرمینگهام و لستر بررسی کردند.


براساس یافته این مطالعه،کودکانی که اعلام کردند روزانه اغلب وقت خود را صرف تماشای تلویزیون و یا استفاده از دستگاه های الکترونیکی می کنند، با احتمال بیشتری در زمینه بروز عوامل خطر فیزیکی ابتلا به دیابت مواجه هستند.


به گفته محققان، نتایج این مطالعه همچنین نشان می دهد که کاهش زمان تماشای تلویزیون و یا بازی با رایانه و وسایل الکترونیکی در کاهش عوامل خطرساز ابتلا به دیابت نوع دو در پسران و دختران گروه های نژادی مختلف مفید است.
تحقیقات قبلی نشان داده اند که زمان سپری شده در مقابل صفحه نمایشگرها با افزایش خطر ابتلا به دیابت در بزرگسالان ارتباط دارد، اما اطلاعات چندانی در مورد ارتباط احتمالی مشابه در کودکان وجود نداشت.


دیابت زمانی به وجود می آید که در بدن به اندازة کافی انسولین تولید نشود و یا بدن از انسولین تولید شده به طور موثر استفاده نکند. بدن بدون انسولین نمی تواند انرژی مورد نیاز را از مواد غذایی مصرفی بدست آورد.
این مطالعه در مجله Archives of Disease in Childhood منتشر شده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha