شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 208790

بسیاری از مواد حساسیت‌زا محرک آسم نیز هستند. اگر پس از قرار گرفتن در کنار گربه یا حیوانات دیگر و یا گرده گیاهان دچار آلرژی می شوید، به ویژه اگر نشانه های دیگر مانند عطسه یا خارش چشم را نیز تجربه می کنید، این یک نشانه خوب از مواجهه با آسم است.

آیا مشکل تنفسی شما از آسم ناشی می‌شود؟

سلامت نیوز: بسیاری از مواد حساسیت‌زا محرک آسم نیز هستند. اگر پس از قرار گرفتن در کنار گربه یا حیوانات دیگر و یا گرده گیاهان دچار آلرژی می شوید، به ویژه اگر نشانه های دیگر مانند عطسه یا خارش چشم را نیز تجربه می کنید، این یک نشانه خوب از مواجهه با آسم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران، اشکال در تنفس، تنگی قفسه سینه، و خس خس تنها چند نشانه مشخصه آسم، التهاب مزمن مسیرهای هوایی برونش که تنفس را دشوار می سازد، هستند.

آیا مشکل تنفسی شما از آسم ناشی می‌شود؟

به گزارش "پریونشن"، آسم یکی از بیماری های رایج در نقاط مختلف جهان است. این که چرا نرخ ابتلا به آسم رو به افزایش است، پرسشی پیچیده محسوب می شود. در گذشته، کارشناسان فکر می کردند شور و اشتیاق ما برای نظافت و استفاده از محصولات ضد باکتری ممکن است محیط زندگی و کار ما را بیش از اندازه استریل کرده و از این رو، بدن و ریه های ما انعطاف پذیری کمتری نسبت به محرک های جزئی یافته اند. اما پژوهش های جدید به این نکته اشاره دارند که گسترش آسم در نتیجه ترکیبی از عوامل زیست محیطی و ژنتیکی شکل گرفته است.

هنگامی که می خندید، سرفه می کنید

اگر هنگام لبخند زدن، انجام ورزش یا شب هنگام سرفه می کنید، این نوع از سرفه با آسم پیوند خورده است. البته این به معنای منتفی شدن بیماری های تنفسی دیگر نیست، اما اگر نشانه های دیگری مانند تنگی نفس را نیز تجربه می کنید، به احتمال زیاد آسم مقصر اصلی محسوب می شود.

مشکلات تنفسی با آلرژی ها پیوند خورده اند

بسیاری از مواد حساسیت‌زا محرک آسم نیز هستند. اگر پس از قرار گرفتن در کنار گربه یا حیوانات دیگر و یا گرده گیاهان دچار آلرژی می شوید، به ویژه اگر نشانه های دیگر مانند عطسه یا خارش چشم را نیز تجربه می کنید، این یک نشانه خوب از مواجهه با آسم است.

محرک های دیگر موجب تشدید نشانه ها می شوند

در کنار مواد حساسیت‌زایی که در بالا به آنها اشاره شد، دود تنباکو و آب و هوای سرد و خشک نیز از محرک های شایع آسم هستند. همچنین، اگر مشکلات تنفسی شما زمانی که سر کار می روید، یا وارد مکانی مشخص می شوید، تشدید می شوند، این نشانه ای هشدار دهنده از ابتلا به آسم مرتبط با محرک های محیطی است.

در کودکی به آسم مبتلا بوده اید

در میان بزرگسالانی که از آسم رنج می برند، این که در دوران کودکی نیز آسم داشته اند، شایع است. در بسیاری از موارد، این افراد یاد می گیرند که از محرک ها یا رفتارهایی مشخص پرهیز کنند و از این رو، برای مدتی توقف نشانه ها را تجربه می کنند. اما زمانی که تصور می کنند آسم از بین رفته و به عنوان مثال یک رژیم ورزشی سنگین را آغاز کرده یا با افراد سیگاری همراه می شوند، نشانه ها بار دیگر پدیدار می شوند. در نتیجه، اگر در کودکی به آسم مبتلا بوده اید و اکنون بار دیگر نشانه های مشخصه آن را تجربه می کنید، احتمال این که مشکلات تنفسی شما با آسم مرتبط باشد زیاد است.

هنگام بازدم خس خس می کنید

خس خس مرتبط با آسم بیشتر صدایی است که در زمان انجام بازدم مشخص است.

داروی استنشاقی موثر نیست

اگر از داروی استنشاقی استفاده می کنید و به تسکین مشکلات تنفسی کمک می کند، احتمال این که با آسم مواجه باشید زیاد است. در مقابل، برخی بیماران متوجه می شوند که واکنشی به داروی استنشاقی ندارند. بسیاری از بیماری ها دارای نشانه های تنفسی هستند. اگر داروی استنشاقی کمکی به برطرف شدن مشکلات تنفسی شما نمی کند، نشانه ای خوب از این است که با آسم سر و کار ندارید.

توجه: به پزشک مراجعه کنید

تشخیص و جداسازی آسم از دیگر بیماری های تنفسی آسان نیست. اگر مشکلات تنفسی را تجربه می کنید، نباید این شرایط را نادیده بگیرید. به عنوان مثال، احساس تنگی یا فشار در قفسه سینه می تواند نشانه ای از یک حمله قلبی قریب الوقوع باشد. به دکتر مراجعه کنید تا علت دقیق مشکل مشخص شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha