یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 208811

برخی افراد به رغم تلاش زیاد برای کاهش وزن، نمی توانند وزن اضافی خود را کم کنند؛ این موضوع دلایل مختلفی همچون مصرف نکردن آب به اندازه کافی ، کمبود خواب و برخی بیماری ها دارد.

چرا وزن کم نمی کنیم

سلامت نیوز: برخی افراد به رغم تلاش زیاد برای کاهش وزن، نمی توانند وزن اضافی خود را کم کنند؛ این موضوع دلایل مختلفی همچون مصرف نکردن آب به اندازه کافی ، کمبود خواب و برخی بیماری ها دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از پایگاه اینترنتی مدیکال نیوز تودی، کم کردن وزن آسان نیست درحقیقت کم کردن وزن به یک سری عواملی نظیر رژیم غذایی، فعالیت بدنی، استرس و عادات خواب بستگی دارد که می توان آنها را کنترل کرد. البته عواملی همچون ژن ها، هورمون ها ، جنسیت و سن نیز وجود دارند که از کنترل ما خارج هستند.
بر این اساس برخی موانع رسیدن انسان به هدف کاهش وزن خود عبارتند از:

***پیروی نکردن از یک رژیم غذایی
افرادی که به رغم تلاش هایی که انجام می دهند، نمی توانند وزن کم کنند احتمالا یک رویه را در رژیم غذایی خود رعایت نمی کنند. مطالعات نشان داده اند افرادی که دائما یک رژیم غذایی را حفظ می کنند در قیاس با افرادی که این کار نمی کنند، وزن بیشتری کم می کنند.

***مصرف بیش از حد خوراکی های سالم
مصرف بیش از حد خوراکی های سالم نیز از دیگر عواملی است که مانع کاهش وزن می شود. آجیل، آووکادو، پاستا با آرد سبوس دار، روغن زیتون و شکلات تلخ، همه از خوراکی های طبیعی و سالم هستند اما باید مراقب میزان مصرف این خوراکی های مفید و مملو از کالری نیز بود.

*** نیاشامیدن آب به اندازه کافی
ننوشیدن آب به اندازه کافی نیز مانع کاهش وزن می شود.برای کاهش وزن باید از این موضوع اطمینان حاصل کرد که در طول روز به اندازه کافی آب برای مرطوب نگاه داشتن بدن مصرف شده است. آب سرعت سوخت و ساز بدن را که به کاهش وزن کمک می کند، افزایش می دهد. مصرف خوراکی هایی که حاوی مقدار زیادی آب هستند نیز به انسان کمک می کند تا احساس سیری کند و کمتر غذا بخورد.
همچنین باید از مصرف نوشیدنی هایی که مملو از قند هستند و به افزایش وزن کمک می کنند، پرهیز کرد.

*** انجام ندادن ورزش مناسب
انجام ندادن ورزش مناسب یا نسوزاندن مقدار کافی کالری از دیگر دلایلی است که مانع کاهش وزن می شود.برای این منظور باید ورزش هایی را در برنامه ورزشی خود گنجاند که چربی را سریعتر می سوزانند.

***کمبود خواب
کمبود خواب نیز با افزایش خطر ابتلا به چاقی ارتباط دارد. خواب کافی در طول شب به انسان در کاهش وزن کمک می کند.

***وضعیت های پزشکی
یکی از مهمترین عواملی که برای کاهش وزن باید مد نظر قرار داد، وضعیت های پزشکی است اما بسیاری از افرادی که تلاش دارند وزن کم کنند اغلب این موضوع را نادیده می گیرند. اگر به رغم انجام تلاش های زیاد برای کاهش وزن از جمله رعایت رژیم غذایی و ورزش نمی تواند چند کیلوگرم اضافی وزن خود را کم کنید، این موضوع می توانند نتیجه یک مشکل سلامتی و یا مصرف یک دارو باشد. برخی وضعیت های سلامتی و دارویی مانند مشکلات تیرویید، داروهای دیابت و داروهای ضد افسردگی می توانند باعث افزایش وزن شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha