شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 209134

یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه خال‌ها به واسطه تجـمع بیش از حـد سـلول‌های رنگـدانه‌ساز تشکیل می‌شوند، گفت: تعداد اندکی از این خال‌ها می‌توانند بدخیم ظاهر شوند.

سلامت نیوز:یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه خال‌ها به واسطه تجـمع بیش از حـد سـلول‌های رنگـدانه‌ساز تشکیل می‌شوند، گفت: تعداد اندکی از این خال‌ها می‌توانند بدخیم ظاهر شوند.

همایون مژدهی آذر متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه تشــخـیص خالهای مسـتعد به بدخـیمی بسیار راحت است، اظهار داشت: هـر خالی که تغییر پیدا کـند می‌تواند مستعد بدخیمی باشد، اما نه به این معنا که حتما بدخیم می‌شود بلکه تعداد محدودی از خال‌های تغییر یافته دچار بدخیمی می‌شوند.
وی در خصوص نحوه تغییر خال‌ها بر روی پوست عنوان کرد: تغییرات با علائمی چون بزرگ شدن سریع خال، تیره‌تر شدن، هـر نـوع تغییر ناهمگون در رنگ خال، رشد قسمتی از خال و نامتقارن شدن از نظر شکل، تغییر در حاشیه خال از نظر رنگ یا شکل و زخمی شدن خال و ایجاد خونریزی نمایان می‌شود.
وی بیان کرد: تمام خالهایی که در معرض آسیب هستند، از جمله خال‌های سر و صورت که به واسطه شانه کردن سر یا استفاده از تیغ برای اصلاح صورت ممکن است صدمه ببینند، باید حتما باید مورد آزمایش قرار گیرند یا از طریق جراحی برداشته شوند.
این متخصص پوست و مو یادآور شد: بهتر است برای اطمینان خاطر از بدخیم نبودن خال روی پوست صورت یا بدنتان یا اینکه مستعد بدخیمی است یا خیر، از یک پزشک متخصص مشورت بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha