فرماندار ریگان در استان کرمان گفت: توفان شن به همراه ریزگردها که از بعد از ظهر دوشنبه در ریگان آغاز شده است 20 تن از اهالی این شهرستان را راهی مراکز درمانی کرد.

ریزگردها 20 نفر را در ریگان کرمان راهی مراکز درمانی کرد

سلامت نیوز: فرماندار ریگان در استان کرمان گفت: توفان شن به همراه ریزگردها که از بعد از ظهر دوشنبه در ریگان آغاز شده است 20 تن از اهالی این شهرستان را راهی مراکز درمانی کرد.

به گزارش سلامت نیوز ، امین باقری در گفت و گو با یرنا افزود: توفان شدید شن و ریزگردها همچنین برای دانش آموزان این منطقه مشکلات تنفسی به وجود آورده است.
وی از آماده باش تمام مراکز بهداشتی درمانی ریگان خبر داد و اظهار کرد: نیروهای هلال احمر به منظور امدادرسانی به مسافران گرفتار در شن به جاده های این شهرستان اعزام شده اند.
باقری ادامه داد: توفان شن و ریزگردها در ریگان موجب کاهش دید و کندی تردد در محور ترانزیت ریگان - چابهار شده است.
فرماندار ریگان افزود: تاکنون سه خودروی مسافران نوروزی محور ریگان - چابهار که در توفان شن گرفتار شده بودند نجات یافتند و در این شهرستان اسکان داده شدند.
وی اظهار کرد: بروز توفان و ریزگردها خسارات زیادی به فضای سبز شهری و جنگل کهور منحصر به فرد ایرانی ریگان وارد کرد.
باقری بیان کرد: بروز ریزگردها موجب وارد آمدن خساراتی به مزارع گندم و جو و شن گرفتگی باغات و نخیلات شهرستان ریگان شده است و کارشناسان هم اکنون در حال برآورد خسارت وارد شده هستند.
ریزگردها در سال های اخیر به دلایل مختلف از جمله خشکسالی، کاهش رطوبت خاک، سست شدن بافت خاک و فقر پوشش گیاهی در کرمان و بخصوص شرق این استان افزایش یافته است.
این پدیده در حوزه جنوب و شرق تحت تاثیر بادهای 120 روزه سیستان نیز است.
ریگان تا مرکز کرمان 285 کیلومتر فاصله دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha