سازمان جهانی بهداشت براساس یک اقدام جهانی به‌دنبال کاهش ۵۰۰درصدی آسیب‌های ناشی از خطاهای پزشکی طی ۵ سال آینده در تمامی کشورهاست.

اقدام سازمان جهانی بهداشت برای کاهش میزان خطاهای پزشکی

سلامت نیوز:سازمان جهانی بهداشت براساس یک اقدام جهانی به‌دنبال کاهش ۵۰۰درصدی آسیب‌های ناشی از خطاهای پزشکی طی ۵ سال آینده در تمامی کشورهاست.

به گزارش سلامت نیوز، همشهری نوشت: این طرح به‌دنبال آن است تا ضعف‌های موجود در سیستم سلامت كشورها كه به خطاهای پزشكی منجر می‌شود و آسیب‌های جدی به‌دنبال دارد را از بین ببرد. همچنین هدف آن است تا فرایند تجویز دارو، توزیع و مصرف آن تقویت شود و آگاهی‌ها در بین بیماران در مورد خطرات مرتبط با مصرف ناصحیح داروها افزایش یابد.

خطاهای پزشكی حداقل به فوت یك نفر در روز و آسیب دیدن تقریبا 1.3میلیون نفر در سال در آمریكا منجر می‌شود. همچنین درحالی‌كه كشورهایی با میزان درآمد پایین و متوسط به لحاظ خطاهای پزشكی از نرخ مشابهی با كشورهای ثروتمند برخوردار هستند، تأثیر ناشی از خطاهای پزشكی در مردم این كشورها بیشتر است. بررسی‌ها حاكی از آن است كه در سطح جهان هزینه ناشی از خطاهای پزشكی حدود 42میلیارد دلار در سال است.

دكتر «مارگارت چان» رئیس سازمان جهانی بهداشت در این رابطه گفت: همه افراد انتظار دارند با مصرف دارو بهبود پیدا كنند نه اینكه دچار آسیب شوند. همچنین خطاهای پزشكی به غیر از اینكه سلامت بشر را به خطر می‌اندازد، فشار مضاعف و بی‌موردی را بر بودجه سلامت كشورها تحمیل می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha