سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
کد خبر: 209331

یک قایق بشردوستانه که در میان دریای مدیترانه در حال عملیات جست‌وجو و امداد بود، نوزادی چهار روزه را همراه با ۴۸۰ پناهجوی دیگر نجات داده است.

عکس/نجات نوزاد 4 روزه از مدیترانه

سلامت نیوز: یک قایق بشردوستانه که در میان دریای مدیترانه در حال عملیات جست‌وجو و امداد بود، نوزادی چهار روزه را همراه با ۴۸۰ پناهجوی دیگر نجات داده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرادید، این نوزاد بر یکی از دو قایق بادی سوار بوده که ۲۰۰ تن از پناهجویان آفریقای شمالی و جنوبی، سریلانکا و یمن را حمل می‌کرد.

این قایق در ۲۰ مایلی شمال شهر صبراته که مبدا حرکت بسیاری از قایق‌های قاچاق انسان است دچار سانحه شده بود. یک سازمان غیردولتی انسان‌دوستانه اسپانیایی عملیات نجات این قایق را بر عهده داشته که سه ساعت نیز به طول انجامیده است.

بر اساس این گزارش، مادر ۲۹ ساله نیجریایی و پدر ۳۴ ساله غنایی این نوزاد نیز نجات یافته‌اند. این زوج دو سالی را در لیبی زندگی کرده بودند اما قصد داشتند پس از تولد فرزندشان به اروپا سفر کنند.

آنها به رویترز گفته‌اند «ما قصد داشتیم به آلمان یا فرانسه برویم، جایی که آینده‌ می‌توانست از آن ما باشد.» در حال حاضر ایتالیا مقصد اصلی پناهجویان آفریقایی است که به سبب آزار و اذیت یا فقر از راه‌های دریایی به آنجا سفر می‌کنند. اغلب این پناهجویان از سواحل لیبی و از مسیر دریای مدیترانه به سمت ایتالیا حرکت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha