نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی پزشکان به دلیل افزایش درآمد، بیماران زیادی در طول روز ویزیت می‌کنند که این مسئله به کاهش کیفیت خدمات درمانی منجر شده است.

برخی پزشکان روزانه ۱۰۰ بیمار ویزیت می‌کنند

سلامت نیوز: نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی پزشکان به دلیل افزایش درآمد، بیماران زیادی در طول روز ویزیت می‌کنند که این مسئله به کاهش کیفیت خدمات درمانی منجر شده است.

به گزارش سلامت نیوز، علی قربانی در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به اینکه چرا اغلب پزشکان زمان مصوب شده ۱۵ دقیقه برای ویزیت بیماران را رعایت نمی‌کنند، گفت: تشخیص بیماری بستگی به تبحر پزشک دارد و به اعتقاد من اختصاص یک زمان واحد اثر چندانی در تشخیص به موقع بیماری ندارد.

وی  گفت: اگر پزشک متخصص زمان کافی برای هر بیمار اختصاص دهد؛ قطعا امکان معاینه ده یا پانزده بیمار را ندارد. در صورتی که در بیمارستان‌ها شاهد پذیرش بیش از صد بیمار توسط متخصصان هستیم.

قربانی افزود: در این صورت نمی‌توان همه جزئیات و ابعاد بیماری را تشخیص داد. دولت و دانشگاه علوم پزشکی باید نظارت‌های لازم را انجام دهد تا پزشکان نتوانند در طول روز بیشتر از حد استاندارد بیمار ویزیت کنند و در این صورت با آنها برخورد قانونی کنند. در صورتی که نهادی نظارتی بر تعداد بیماران ویزیت شده در طول یک روز توسط پزشکان داشته باشد وضعیت درمانی بیماران بهتر می شود.

وی گفت: در صورت نظارت بر تعداد بیماران ویزیت شده توسط هر پزشک، امکان اشتغال برای پزشکان دیگر هم که به دلیل اشباع بازار کار به فعالیت‌های دیگری مشغول‌اند، ایجاد می‌شود.

قربانی خاطرنشان کرد: بعضی پزشکان عمومی به دلیل افزایش درآمد خود تعداد بیمارانی را که در طول روز ویزیت می‌کنند، افزایش می‌دهند که این موضوع قطعا از کیفیت ارائه خدمات درمانی توسط آنها می‌کاهد.

وی در پاسخ به اینکه آیا در حال حاضر وزارت بهداشت سامانه‌ای را برای ثبت شکایات مردم در این زمینه ایجاد کرده است، گفت: تاکنون که این سامانه وجود نداشته است، ولی تذکرات لازم را برای ایجاد راهکارهای قانونی برای جلوگیری از این تخلف می‌دهیم.

قربانی افزود: درباره پزشکان متخصص هم وضع به همین منوال است. آنها نیز نباید بیش از بیست بیمار را در طول روز ببینند. وقتی صد بیمار در طول روز توسط پزشک متخصص دیده می‌شود، حقوق بیمار تضییع می‌شود. یکی از دلایل این امر مشهور بودن یک پزشک متخصص است که بیماران خود ترجیح می‌دهند به یک پزشک خاص مراجعه کنند.

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شاید بتوان با همکاری وزارت بهداشت بخش نامه‌ای برای جلوگیری از این مشکل در خصوص پزشکان عمومی و متخصص وضع کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha