رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت افزود: در بحث آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان 53 کانون جدید صنعتی و غیرصنعتی شناسایی و 372 نفر در این کانون ها در برابر این بیماری واکسینه شدند.

واکسیناسیون 372 نفر در برابر آنفلوآنزای حاد پرندگان/ ایمن‌سازی فلج اطفال و سرخک در ایام نوروز

سلامت نیوز:رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت افزود: در بحث آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان 53 کانون جدید صنعتی و غیرصنعتی شناسایی و 372 نفر در این کانون ها در برابر این بیماری واکسینه شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمدمهدی گویا، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در طول ایام نوروز 96 از 24 اسفند 95 تا 14 فروردین 96 اقدامات اجرایی کنترل بیماری‌های واگیر در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با هماهنگی مرکز مدیریت بیماری های واگیر انجام شد.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت افزود: در بحث آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان 53 کانون جدید صنعتی و غیرصنعتی شناسایی و 372 نفر در این کانون‌ها در برابر این بیماری واکسینه شدند.

وی در ادامه گفت: تعداد 580 نفر تحت پروفیلاکسی با اوسلتامی ویر و 700 نفر نیز تحت مراقبت 10 روزه قرار گرفتند.

وی در خصوص ایمن سازی های انجام شده، بیان داشت: بیش از 14 هزار مورد ایمن سازی فلج اطفال و سرخک در پایگاه‌های مراقبت بهداشتی مرزی زمینی، دریایی و هوایی و سایر وارد ایمن سازی بیماری‌های عفونی واگیر در سراسر کشور در این مدت انجام شد.

گویا موارد حیوان گزیدگی را در ایام نوروز 4500 مورد اعلام کرد و گفت: در این خصوص نیز اقدامات کامل مراقبتی شامل شستشوی زخم، پانسمان، ایمن سازی و سایر موارد لازم انجام شد.

وی اظهار داشت: 37 مورد نیز طغیان بیماری های گوارشی و تنفسی رخ داد که تمامی این طغیان‌ها توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی پاسخ داده شد.

گویا در پایان از آموزش پیشگیری از بیماری‌های واگیر به 100 و 2 هزار نفر که عمدتا مسافر و از اعضای کاروان راهیان نور بودند و در مرزهای کشور تردد داشتند، خبر داد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha