قضات دادگاه کیفری بعد از بررسی پرونده صاحب سوپرمارکتی که متهم بود دختر نوجوانی را مورد آزار و اذیت قرار داده، وی را از این اتهام تبرئه اما به تحمل شلاق و تبعید محکوم کردند. این مرد پیش از این در دادگاه به اعدام محکوم شده بود.

تبرئه صاحب سوپرمارکت از اتهام تجاوز به دختر نوجوان

سلامت نیوز: قضات دادگاه کیفری بعد از بررسی پرونده صاحب سوپرمارکتی که متهم بود دختر نوجوانی را مورد آزار و اذیت قرار داده، وی را از این اتهام تبرئه اما به تحمل شلاق و تبعید محکوم کردند. این مرد پیش از این در دادگاه به اعدام محکوم شده بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری، رسیدگی به این پرونده از روز 12اردیبهشت‌ماه سال 95آغاز شد. در آن روز زنی بعد از آنكه متوجه شد دختر نوجوانش مورد آزار و اذیت قرار گرفته، همراه او به كلانتری 119مهرآباد جنوبی رفت. دختر نوجوان مدعی بود پسر جوانی كه صاحب سوپرماركت محله‌شان است او را به خانه‌اش كشانده و مورد آزار و اذیت قرار داده است. او درباره آنچه اتفاق افتاده بود، گفت:

مدتی قبل وقتی از مدرسه به خانه‌مان می‌رفتم با پسر جوانی آشنا شدم. او كه صاحب سوپرماركت محله‌مان بود شماره تلفنش را به من داد و از آن به بعد با یكدیگر تلفنی صحبت می‌كردیم و چند مرتبه نیز به پارك رفتیم تا اینكه او گفت به من علاقه‌مند شده است. او گفت درباره من با مادرش صحبت كرده و می‌خواهد من را به او نشان دهد. من هم به این خواستگاری جواب مثبت دادم و قرار شد یك روز به خانه‌شان بروم.

دختر نوجوان ادامه داد: روز حادثه بی‌خبر از همه جا همراه پسر جوان به خانه‌شان رفتم. فكر می‌كردم حرف‌های او درباره خواستگاری و ازدواج واقعیت دارد اما همین كه وارد خانه شدیم او در را قفل كرد و خبری هم از مادرش نبود. آن موقع بود كه به نقشه پسر جوان پی بردم اما دیگر فایده‌ای نداشت و او من را مورد آزار و اذیت قرار داد.

    در یك قدمی چوبه‌دار

اظهارات دختر نوجوان در حالی بود كه گزارش پزشكی قانونی نیز حرف‌های او را تأیید می‌كرد. در این شرایط به دستور قاضی شعبه چهارم دادگاه كیفری یك استان تهران، متهم بازداشت شد. در جلسه رسیدگی به اتهام صاحب سوپرماركت او در دفاع از خودش گفت كه دختر نوجوان به میل خودش به خانه او رفته بود اما این حرف‌ها فایده‌ای نداشت و قضات دادگاه وی را گناهكار تشخیص دادند و وی را به اعدام محكوم كردند. با وجود این وقتی پرونده برای بررسی نهایی به دیوان‌عالی كشور فرستاده شد قضات دیوان رأی دادگاه را نقض كردند.

    دومین دادگاه

در این شرایط پرونده برای بار دوم به دادگاه فرستاده شد و این بار روی میز قضات شعبه دوم قرار گرفت. در این جلسه كه پشت درهای بسته برگزار شد دختر نوجوان درباره روز حادثه گفت: متهم با حرف‌هایش من را فریب داده بود. فكر می‌كردم او می‌خواهد با من ازدواج كند. او از آینده و زندگی مشترك صحبت می‌كرد و همین حرف‌ها باعث شد فریب بخورم. روز حادثه او با این بهانه كه می‌خواهد من را به مادرش نشان دهد من را به خانه‌شان برد، اما هیچ‌كس آنجا نبود. او به دروغ گفت مادرش در حمام است اما خبری از او نشد تا اینكه در را قفل كرد و آزارم داد.

شاكی ادامه داد: تا چند روز هیچ‌كس از اتفاقی كه افتاده بود خبر نداشت و از ترس آبرویم این ماجرا را برای هیچ‌كس تعریف نكردم تا اینكه حادثه را برای عمه‌ام تعریف كردم. این حادثه باعث شد كه به افسردگی مبتلا شوم و از آن روز تا حالا تحت نظر پزشك هستم و دارو مصرف می‌كنم.

    من بی‌گناهم

در ادامه جلسه محاكمه وقتی نوبت به متهم رسید او در دفاع از خودش گفت: حرف‌های دختر نوجوان دروغ است و من او را آزار نداده‌ام. وی ادامه داد: شاكی دانش‌آموز بود و در راه مدرسه برای خرید به مغازه‌ام می‌آمد. من شماره تلفنم را روی شیشه مغازه نوشته‌ام و او از این طریق با من تماس گرفت و چند مرتبه با یكدیگر صحبت كردیم. او می‌گفت به من علاقه دارد و من هم چند مرتبه همراهش به پارك رفتم. او می‌گفت كه دختر تنهایی است و برایم درد دل می‌كرد. متهم درباره روز حادثه گفت:

آن روز در خانه بودم و كار داشتم كه شاكی تماس گرفت. گفتم كه نمی‌توانم به سوپر ماركت بروم اما او اصرار كرد كه به خانه‌ام بیاید. من هم آدرس خانه را گفتم و او آمد. دوباره شروع به درددل كرد و حتی با یكدیگر قلیان كشیدیم.

او سن كمی داشت و من مایل به ادامه رابطه با او نبودم و وقتی او از این موضوع با خبر شد خانه‌ام را ترك كرد و بعد ادعا كرد كه من او را آزار داده‌ام درحالی‌كه من بی‌گناهم. به‌دنبال دفاعیات متهم قضات دادگاه وارد شور شدند. هرچند آنها متهم را از اتهام تجاوز به عنف تبرئه كردند اما به‌دلیل رابطه نامشروع وی را به تحمل 99ضربه شلاق و 2سال تبعید محكوم كردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha