معاون بهداشت وزیر بهداشت از کنترل کامل بیماری فلج اطفال در کشور خبر داد و گفت: ۱۸ سال است که هیچ موردی از این بیماری در کشور مشاهده نشده است.

۱۸ سال است موردی از فلج اطفال نداشته‌ایم

سلامت نیوز:معاون بهداشت وزیر بهداشت از کنترل کامل بیماری فلج اطفال در کشور خبر داد و گفت: ۱۸ سال است که هیچ موردی از این بیماری در کشور مشاهده نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر علی اکبر سیاری صبح امروز در مراسم آغاز دومین مرحله طرح وارنیش فلورایدتراپی که در مدرسه پسرانه حضرت مهدی (عج) منطقه ۱۱ برگزار شد، درخصوص آخرین وضعیت ابتلا به فلج اطفال در کشور اظهار کرد: ۱۸ سال است که هیچ موردی از این بیماری در کشور نداشته‌ایم، اما با دو کشور پاکستان و افغانستان که بیشترین موارد فلج اطفال را دارند، همسایه هستیم و آنها هنوز هم در کنترل این بیماری موفق نشده‌اند. نوروز دو سال گذشته، یک مورد ابتلا به این بیماری در عراق اتفاق افتاد که در همان مدت تمام دانش‌آموزان غرب کشور واکسینه شدند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به برنامه وارنیش فلورایدتراپی گفت: در این طرح قرار شد سالانه دو نوبت برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در سراسر کشور برنامه وارنیش فلورایدتراپی به صورت رایگان انجام شود و ۴۵ هزار نفر از کارکنان بهداشت در این مینه آموزش دیدند. هدف از اجرای آن کاهش پوسیدگی دندان در این مقطع سنی بود که به لحاظ اقتصادی و بهداشتی موثر است و یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از پوسیدگی عنوان می‌شود.

وی افزود: تاکنون ۶۰۰ هزار مورد خدمت فیشور سیلانت و ۵۰۰ هزار خدمت ترمیمی به دانش‌آموزان ارائه شده است. همچنین یک میلیون و ۳۵۰ هزار مادر باردار از این خدمات بهره‌مند شدند. اجرای این برنامه در واحدهای بهداشتی و مدارس توسط واحدهای سیار صورت می‌گیرد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، هدف از اجرای این طرح را کاهش تعداد دندان‌های پوسیده دانش‌آموزان از ۲.۹ به یک عدد عنوان کرد و گفت: این طرح گسترده، هزینه بالایی دارد و با اجرای آن می‌توانیم تعداد دندان‌های سالم دانش‌آموزان را به حداکثر و موارد پوسیده را به حداقل برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha