شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
کد خبر: 211062

متخصصان علوم پزشکی در انگلیس در مطالعات جدید خود به جستجوی داروی جایگزین برای درمان گلودرد پرداخته‌اند.

داروهای استروئیدی برای گلودرد مناسب هستند؟

سلامت نیوز:متخصصان علوم پزشکی در انگلیس در مطالعات جدید خود به جستجوی داروی جایگزین برای درمان گلودرد پرداخته‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، نگرانی‌ها در مورد افزایش مقاومت باکتریایی به آنتی بیوتیک‌ها محققان را بر آن داشته تا به دنبال درمان‌های جایگزین برای گلودرد باشند؛ مشکل شایعی که افراد به خاطر آن به پزشک مراجعه می‌کنند.

در این بررسی محققان انگلیسی دریافتند مصرف داروی استروئیدی به بهبود عارضه گلودرد در یک سوم بیماران منجر می‌شود. هر چند دو پزشک آمریکایی معتقدند که براساس این نتیجه نمی‌توان در تجویز داروهای استروئیدی برای درمان گلودرد عجله کرد.

دکتر "رابرت سنتور" از دانشگاه آلاباما در انتقاد به نتیجه این بررسی گفت: بیشتر گلودردها تقریبا ساده و بی خطر هستند اما برخی از آنها خطرناک هستند و می‌تواند به فوت یا بستری شدن بیمار در ICU منجر شود. در واقع داروهای استروئیدی می‌توانند بر علائمی که نشان می‌دهد عارضه خطرناکی متوجه فرد است سرپوش بگذارند.

گلودرد در کودکان و افراد جوان شایع است. بیشتر گلودردها عامل ویروسی دارند و بیمار معمولاً دچار سرفه یا تب بالا نمی‌شود.

پزشکان ممکن است برای گلودرد آنتی بیوتیک تجویز کنند و این در حالی است که آنتی‌بیوتیک روی عفونت‌های ویروسی تاثیری ندارد. به همین دلیل برای کاهش علائم گلودرد و استفاده از آنتی‌بیوتیک یک داروی جایگزین مورد نیاز است.

در این بررسی محققان انگلیسی برای ۵۶۵ فرد بزرگسال مبتلا به گلودرد داروی دگزامتازون یا دارونما تجویز کردند.

به گزارش هلث دی نیوز، ‌محققان انگلیسی مشاهده کردند پس از گذشت ۲۴ ساعت در وضعیت بیمارانی که از این دارو مصرف کرده و گروه دیگر تفاوتی وجود ندارد. اما پس از گذشت ۴۸ ساعت بیش از سوم مصرف کنندگان این دارو بهبود یافتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha