‌یک دارو ساز گفت: ژلوفن یا همان ایبو پروفن ژله‌ای، جزو داروهایی است که اگر زیاد مصرف شود به مرور زمان باعث درد شدید معده و زخم‌های گوارشی می‌شود.

زخم‌های گوارشی به دنبال مصرف زیاد "ژلوفن"

سلامت نیوز:‌یک دارو ساز گفت: ژلوفن یا همان ایبو پروفن ژله‌ای، جزو داروهایی است که اگر زیاد مصرف شود به مرور زمان باعث درد شدید معده و زخم‌های گوارشی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،‌دکتر سمیه میرزائی  خاطر نشان کرد: مصرف داروی ژلوفن در دراز مدت مشکلاتی را برای انسان به وجود می‌آورد و سیستم گوارشی را تحت الشعاع قرار می‌دهد، اما به خاطر روکش ژلاتینی، کمتر از ایبو پروفن و سایر داروها ضرر دارد.

وی در مورد داروهایی که داری آنتی بیوتیک هستند، یادآور شد: آنتی بیوتیک دارویی است که باکتری‌ها و سایر موجودات میکروسکوپی بیماری‌زا را از بین می‌برد و به سیستم دفاعی بدن در مقابله با بیماری‌ها کمک می‌کند، اما نمی‌تواند به بیماری‌های ویروسی حمله کرده و آن‌ها را از بین ببرد.

وی اظهار کرد: متاسفانه آنتی بیوتیک‌تراپی در بین مردم ایران بیش از حد شایع شده و مردم به صورت خودسرانه برای هر نوع بیماری از آنتی بیوتیک‌ها استفاده می‌کنند، اما متوجه آن نیستند که مصرف بی‌جا و خودسرانه آنتی بیوتیک، بدن انسان را در برابر این داروها مقاوم می‌کند.

میرزائی ادامه داد: باید سطح دانش مردم در استفاده از داروها افزایش یابد و قبول کنند که مصرف آنتی بیوتیک فقط برای بیماری‌های عفونی است و از طرف پزشک متخصص تجویز می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha