یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
کد خبر: 212473

آرزوی داشتن یک پوست شاداب و شفاف آرزوی همه است اما بسیاری نمی‌دانند چگونه با مراقبت‌های روزمره ساده می‌توانند شادابی پوست را حفظ کنند و روند پیری پوست را کند کنند. دراین یادداشت به روش‌هایی اشاره می‌کنیم که به حفظ شادابی و شفافیت پوست شما کمک زیادی می‌کند.

چگونه پوستی شفاف و سالم داشته باشیم

سلامت نیوز: آرزوی داشتن یک پوست شاداب و شفاف آرزوی همه است اما بسیاری نمی‌دانند چگونه با مراقبت‌های روزمره ساده می‌توانند شادابی پوست را حفظ کنند و روند پیری پوست را کند کنند. دراین یادداشت به روش‌هایی اشاره می‌کنیم که به حفظ شادابی و شفافیت پوست شما کمک زیادی می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو ضمیمه روزنامه ایران، بعد از سی سالگی تغییرات پوستی را روی صورت‌تان بخوبی احساس می‌کنید. البته اگر این تغییرات خیلی زودتر اتفاق نیفتاده باشند. به نظر می‌رسد پس از سی سالگی پوست‌تان کمی‌ تیره‌ تر شده است. لکه‌های پوستی‌تان بیشتر به چشم می‌آید و خستگی، پف صورت، التهاب و شفافیت پوست بیشتر نمایان است. حالا زمانی است که احساس می‌کنید باید بیشتر به سلامت پوست توجه کنید. چون اگر آن را به حال خودش رها کنید احتمالاً دیگر نخواهید توانست از ادامه روند پیری پوست جلوگیری کنید. آرزوی داشتن یک پوست شاداب و شفاف آرزوی همه است اما بسیاری نمی‌دانند چگونه با مراقبت‌های روزمره ساده می‌توانند شادابی پوست را حفظ کنند و روند پیری پوست را کند کنند. دراین یادداشت به روش‌هایی اشاره می‌کنیم که به حفظ شادابی و شفافیت پوست شما کمک زیادی می‌کند.

به غذایی که می‌خورید توجه کنید
یکی از دلایل از بین رفتن شفافیت و شادابی پوست آکنه‌های پوستی فراوان در پوست است. مصرف غذاهای چرب و شکلات می‌تواند باعث ایجاد جوش شود و به همان ترتیب مصرف زیاد  انواع سبزی‌ و میوه‌ها برای شادابی و سلامت پوست مفید است. آکنه زمانی به وجود می‌آید که منافذ پوست به وسیله چربی بسته شود. در این هنگام باکتری‌های عادی باعث عفونت می‌شود. اگر مطمئن هستید که مصرف غذاهای چرب و شکلات منافذ پوست تان را مسدود می‌کند از آنها دوری کنید اما در شرایط عادی لزومی ندارد به خاطر سلامت پوست تان از خوردن غذای مورد علاقه‌تان دوری کنید. یادتان باشد طبق توصیه پزشکان لازم است روزانه 10 وعده میوه و سبزی مصرف کنید.


آب فراوان را فراموش نکنید
نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز راز زیبایی و سلامت پوست است. آب بدن را باید با مصرف روزانه دولیتر آب تأمین کنید. همچنین سبزی‌ها و میوه‌های آبدار و کم شیرین نیز می‌توانند در تأمین آب بدن مؤثر باشند. اگر واقعاً پوست شاداب می‌خواهید باید هر روز به مقدار زیاد آب بنوشید. هرگز اجازه ندهید آب بدن‌تان
 کم شود.


آرایش محدود و مناسب
از لوازم آرایش چرب دوری کنید. این گونه از لوازم آرایش منافذ پوست را می‌بندد. لوازم آرایشی که با استفاده از مواد معدنی تهیه شده‌اند خیلی کمتر از لوازم آرایش چرب منافذ پوست را مسدود می‌کنند. اگر مرتب آرایش می‌کنید از لوازم آرایش بدون چربی استفاده کنید. قبل از استفاده از لوازم آرایش صورت تان را با آب سرد شست‌و‌شو کنید. فراموش نکنید پیش از خواب نیز پوست تان را از مواد آرایشی پاک کنید.


کرم ضد آفتاب راز شادابی و طراوت پوست
از ضدآفتاب‌هایی استفاده کنید که میزان محافظت‌ شان در برابر نور خورشید (SPF 15) یا بیشتر باشد. هنگام خرید این نوع کرم‌ها دقت کنید تا از نوع بدون روغن باشند. کرم‌های بدون روغن از مسدودشدن منافذ پوست جلوگیری می‌کنند. کرم ضدآفتاب را هر ۲ تا ۳ ساعت یک بار به پوست تان بزنید.


به صورت‌تان دست نبرید
دست زدن و ور رفتن با صورت می‌تواند تعداد آکنه‌های صورت را افزایش دهد. دست هایتان را به صورت تان تکیه ندهید و از صورت تان برای نگه داشتن تلفن همراه استفاده نکنید. دست‌ها و تلفن همراه حاوی روغن‌هایی هستند که پوست صورت را تحریک می‌کنند.


آب پیاز برای حفظ زیبایی پوست
یکی از خواص پیاز، خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن است. آنتی‌اکسیدان‌ها تأثیر بسزایی در مراقبت از پوست دارند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در پیاز با رادیکال‌های آزادی که باعث ایجاد چین و چروک می‌شوند مقابله می‌کنند و پوست شما را از چین و چروک محافظت می‌کنند. پیاز برای درمان آلرژی‌های پوستی و زگیل‌ها هم مفید است. آب پیاز، التیام‌بخش خراش‌ها و بریدگی‌های پوست است و درد و سوزش ناشی از جای نیش حشرات را نیز التیام می‌بخشد. عصاره پیاز چون دارای اسیدهای گیاهی است برای لایه‌ برداری مناسب پوست مؤثر است یعنی باعث ریزش و رفع لایه سلول‌های مرده و کراتین پوست شود و این کار شادابی پوست را فراهم می‌کند و ثمره آن داشتن پوستی بدون لک، جوش، تمیز و با طراوت است.


نکته‌های بیشتر
 سعی کنید از پودر‌های سبک برای آرایش خود استفاده کنید و از پودر سنگین برای آرایش استفاده نکنید.
 از خط چشم مایع استفاده نکنید، بهتر است از خط چشم مدادی نرم استفاده کنید.
 سایه چشم که به صورت زاویه دار زده شود، باعث می‌شود جوانتر به نظر برسید.
 از رژ لب شیمیایی استفاده نکنید.
 رنگ‌های طبیعی کمک می‌کنند در عین حال که با آرایش زیباتر شوید جوانتر هم بمانید.
 پوست را منظم و حداقل روزی دو بار مرطوب کنید. مرطوب‌ کننده‌های طبیعی کمک می‌کنند خون در پوست بهتر جریان داشته باشد و خطوط رنگی در پوست کم رنگ‌تر شود.
  استفاده از کرم زیر چشم هم اثر مناسبی بر حلقه زیر چشم دارد.
  از موها مراقبت کنید و به سلامت و زیبایی آن توجه کنید. بخشی از زیبایی ظاهر شما به موهایتان وابسته است.
 حداقل هفته‌ای یکبار موهای خود را با یک چرب‌کننده مناسب ماساژ دهید.
  شب‌ها قبل از خواب پوست صورت خود را با کرم‌های گیاهی غنی شده با ویتامین‌ها ماساژ دهید.
  یک برنامه منظم برای ورزش داشته باشید و آن را به دقت اجرا کنید، تا بدن و عضلات خود را تقویت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha