نایب رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: اعتقاد داریم بازنشستگان آئینه شاغلان هستند و احترام به همکاران پیشکسوت همواره در این سازمان به عنوان یک فرهنگ ارزشمند وجود دارد.

در دولت گذشته 150هزار تومان از جیب مردم خارج شد تا ٤٥هزار تومان یارانه به آنها پرداخت شود

سلامت نیوز:نایب رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: اعتقاد داریم بازنشستگان آئینه شاغلان هستند و احترام به همکاران پیشکسوت همواره در این سازمان به عنوان یک فرهنگ ارزشمند وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکترعلی حیدری در نشست هم اندیشی سراسری اعضای هیات مدیره بازرسان کانونهای کارکنان بازنشسته تامین اجتماعی اظهار کرد: از منظر هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی تاکنون پیشنهادی درباره بازنشستگان مطرح نشده است که رسیدگی به آن بیش از یک هفته طول بکشد و با توجه به ارادت و احترام اعضای هیأت مدیره به همکاران بازنشسته سازمان همواره به خواسته‌های این عزیزان توجه می شود.

وی با بیان اینکه مسائل رفاهی همکاران بازنشسته این سازمان مورد توجه است، افزود: نهایت همکاری در این حوزه از سوی هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی انجام شده است.

حیدری گفت: این تصور که افراد در زمان بازنشستگی با سابقه بیمه پردازی و میزان بیمه پردازی متفاوت، دریافتی یکسانی داشته باشند با ادبیات بیمه‌ای و اصول و قواعد بیمه گری مطابقت ندارد و بر همین اساس در برنامه ششم توسعه متناسب سازی حقوق بازنشستگان را پیگیری می کنیم.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی یک سازمان درآمد هزینه‌ای است، اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی در بین ٢٢ صندوق بیمه‌ای کشور بهترین شاخص ها را دارد و بدون وابستگی به منابع دولتی فعالیت می کند.

حیدری اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی با توجه به  وجود همکاران بازنشسته دارای تخصص  می تواند برای ایجاد کانون عالی بازنشستگان کارکنان این سازمان اقدام کنند در این باره بایستی کانون های همکاران بازنشسته در استانها تشکیل و در مرحله بعد کانون عالی نیز ایجاد شود.

نائب رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: چنین کانونی می تواند مرجعیت علمی و تخصصی برای سازمان تأمین اجتماعی داشته باشد.

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: همکاران بازنشسته، سرمایه‌های عظیم این سازمان هستند و این افراد تجربه‌های فراوان و دانش اندوخته شده ارزشمندی در اختیار این سازمان قرار می‌دهند.

 مهندس محسن سرخو با بیان اینکه در هیأت مدیره این سازمان با استفاده از این تجربیات به عنوان چراغ راه استفاده می کنیم، افزود: اساسا سازمان تأمین اجتماعی اگر به عنوان یک شرکت سهامی تلقی شود، سهام داران اصلی آن بیمه شدگان، بازنشستگان و کارکنان و بازنشستگان همکار این سازمان هستند.

وی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی در واقع امانتدار ذینفعان هستند و باید ارزش این امانت که با اتکا به دانش گذشتگان این سازمان است را بدانیم . این ارزش گذاری در تصمیمات و اقدامات سازمان مشخص می شود و امیدواریم قدرشناس خوبی برای این افراد باشیم.

سرخو گفت: در ٨ سال دولت گذشته بین ٦ تا ١٨ درصد افزایش مستمری داشته ایم در حالی که در برخی سال ها تورم ٤٠ درصدی داشته ایم و به اسم یارانه ٤٥ هزار تومانی، تورم ٤٣ درصدی ایجاد شد و بیش از ١٥٠ هزار تومان از جیب مردم خارج شد تا ٤٥ هزار تومان یارانه به آنان پرداخت شود .

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: امروز هم کسانی که شعار یارانه ها را می دهند غیر از این راهی ندارند و باید از جیب مردم پولی را چند برابر آن یارانه خارج کنند و بخشی از آن را در قالب فعالیت های تبلیغاتی به آنان بازگردانند.

وی با بیان اینکه آنچه در این دوره در سازمان تأمین اجتماعی رخ داد، چند نکته بوده است، گفت: اول اینکه صاحبان اصلی سازمان تأمین اجتماعی را بشناسیم و قدرشناس آنان باشیم و حقوق و مستمری آنها را تقویت کنیم که در ٤ سال گذشته مستمری این عزیزان تقریبا به دو برابر افزایش یافته است در حالی که تورم به دو برابر نرسیده و خیلی کمتر بوده است.

مهندس سرخو افزود: در سالی که تورم ١٥ درصد بوده ما ٢٥ درصد افزایش مستمری داشته ایم، در سال بعد هم به همین ترتیب. در سال جاری نیز که تورم ١٠ درصد بود، ١٤ درصد افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی انجام شد.

وی تصریح کرد: البته هنوز دریافتی مستمری بگیران با آنچه باید باشد فاصله دارد اما این فاصله در دوره ٨ ساله گذشته به شدت ایجاد شده که بخشی از آن و حدود ٤٠ تا ٥٠ درصد آن در این دوره ٤ ساله جبران شده و هنوز هم عقب افتادگی هایی داشته ایم و با تداوم همین فرآیندها، در ٤ سال آینده در تصمیماتی که در سازمان تأمین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اتخاذ می شود، عقب افتادگی ها جبران شود و سهام داران اصلی سازمان که مستمری بگیران هستند، حقوق آنها تأمین شود.

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: در بودجه های سالیانه این سازمان همیشه مصوباتی برای حمایت از کارکنان و بازنشستگان همکار سازمان داریم که باید توجه ویژه ای به همکاران بازنشسته صورت گیرد. در این دوره ٤ ساله اقدامات خوبی شده است.

وی اظهار داشت: امیدواریم در سال های آینده موضوع مسکن اجتماعی برای بازنشستگان با همکاری وزارت راه و شهرسازی انجام شود و برای بازنشستگان این موضوع را اجرایی کنیم.

معاون اداری مالی سازمان تامین اجتماعی در این نشست گفت: کانون های بازنشستگی همکاران این سازمان برای پیگیری خواسته های بازنشستگان شکل گرفته اند و اعضای کانون های همکاران عموماً از سازمان شناخت کامل دارند و با تعامل می توان کارهای زیادی را پیش برد.

رحیم اردلان افزود: مطالبات و خواسته های بسیاری از سوی بازنشستگان همکار وجود دارد که قابل انجام است و ما آمادگی انجام این کارها را داریم.

وی اظهار کرد: از سال ٨٦ ارائه سرویس هایی متناسب با شرایط همکاران شاغل صورت گرفت و سعی کرده ایم همواره به این عزیزان توجه کنیم.

اردلان گفت: در سال ٩٢ و با استقرار تیم جدید مدیریتی در سال ٩٢ صندوق رفاه سازمان تامین اجتماعی را برای همکاران شاغل و بازنشسته این سازمان ایجاد کردیم و خدمات رفاهی به همکاران شاغل و بازنشسته ارائه شده است.

 معاون اداری مالی سازمان تامین اجتماعی در مورد تسری ماده ٧٣ درباره عضویت کارکنان درصندوق کارگشایی گفت: تلاش شد تا همکاران بازنشسته بتوانند پس از بازنشستگی نیز در این صندوق بمانند.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: در همه کشورهای دنیا میزان مراجعه به پزشکان و هزینه درمان در سالمندان ٣ تا ٥ برابر سایر اقشار جامعه است.

دکتر محمدعلی همتی با اشاره به ضرورت نشاط و امید در دوران سالمندی افزود: در دوران بازنشستگی و سالمندی باید برای جلوگیری از افسردگی تلاش کنیم و به نشاط و شادمانی و امید در دوران سالمندی توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی در حوزه درمان توانمندی و ظرفیت بالایی دارد، اظهار داشت: چشم انداز روشنی در این سازمان وجود دارد و برنامه های استراتژیک و عملیاتی در حوزه درمان مشخص شده است.

همتی گفت: سه استراتژی بهینه سازی ساختارها، مدیریت کارآمد و همراه نمودن نهادهای مدنی و حاکمیتی در حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی مطرح شده است.

وی با بیان اینکه ٣٦٥ مرکز درمانی و ٨٢ بیمارستان ملکی سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان و بازنشستگان خدمات ارائه می کنند، افزود: حدود ١٠ درصد تخت های بستری کشور در اختیار این سازمان است و در حوزه درمان این سازمان ٤٥ هزار نفر مشغول به کار هستند.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در باره تخت های ویژه بیمارستانی از قبیل آی سی یو و سی سی یو کارهای بزرگی انجام شد، اظهار داشت: ٨١٢ تخت ویژه در بیمارستانهای ملکی داریم که ٩ درصد کل تخت های این سازمان را شامل می شود.

همتی به رشد ١٠٠درصدی در بخش تجهیز مراکز درمانی نیز اشاره کرد و گفت: ٤٤١ دستگاه آمبولانس داریم و در سه سال گذشته حدود ٢٠٠ آمبولانس خریده شد.

وی افزود: ٣٩ سی تی اسکن، ٢٠ سنگ شکن، ١١ ام آر آی و ١٠ آنژیوگرافی در بیمارستانهای تأمین اجتماعی مشغول ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش است. همچنین یک شتاب دهنده خطی به عنوان اولین دستگاه درمان سرطان که در بیمارستان فیاض بخش سال گذشته افتتاح شد و بهترین دستگان شتاب دهنده خطی کشور است و خدمات ویژه ای به بیماران سرطانی ارائه می دهد.

همتی  گفت: در درمان غیر مستقیم و مراکز طرف قرار داد در حال حاضر با ٤٦ هزار و ٥٠٠ مرکز درمانی طرف قرارداد هستیم. همه بیمارستان های دانشگاهی و اغلب بیمارستان های خصوصی طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی هستند .

وی اظهار داشت: در حال حاضر ٢٠ مرکز درمانی و ٥ بیمارستان در حال ساخت داریم که البته ٧ بیمارستان در دست احداث بود که ٢ بیمارستان در هفته گذشته افتتاح شد.

همتی گفت: در کنار آن ٢٥ مرکز درمانی و ٩ بیمارستان نیز در حال طراحی است که امیدواریم منجر به ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف شوند.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: ٤٨ بخش درمانی در سه سال گذشته به مراکز درمانی سازمان تامین اجماعی اضافه شده است.

وی افزود: در سال گذشته در درمان مستقیم ١٣٠ میلیون مراجعه سرپایی و در طرف قرارداد ٣١٢ مراجعه  انجام شده است.

همتی ادامه داد: بیش از ٩٠٠ هزار بستری در مراکز ملکی و بیش از ٣ میلیون بستری نیز در طرف قرارداد داشته ایم.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: متوسط ضریب اشغال بیمارستان های این سازمان ٧٥ درصد و متوسط اقامت بیمار نیز ٢,٧ روز است.

وی با بیان اینکه کار بزرگ دیگری که در این دوره در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی انجام شده، ارتقاء هتلینگ است، گفت: این کار به صورت یکنواخت در کشور انجام می شود و رضایتمندی بسیار خوبی در مراجعین داشته است. این طرح در ٢٢ بیمارستان تمام شده و در ٤٧ بیمارستان شروع شده است و امسال انجام خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، همتی، سامان دهی اورژانس های بیمارستان ها  و ارتقاء بلوک های زایمان و ایجاد اتاق های خصوصی برای زایمان را از دیگر اقدامات حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha