رئیس مركز تحقیقات قلب و عروق شیراز گفت: عدم رسیدگی به گلو درد‌های چركی در كودكان منجر به بیماری‌های قلبی در بزرگسالی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز محمد جواد زیبایی‌نژاد  اظهار داشت: عدم رسیدگی به گلو درد‌های چركی در كودكان منجر به بیماری‌های قلبی در بزرگسالی می‌شود.

وی با بیان اینكه در دهه اول انقلاب گلودرد‌های چركی در بین كودكان بسیار زیاد بود و به دلیل عدم تشخیص و درمان به موقع، عارضه‌های قلبی نیز بیشتر شده بود، گفت: پس از 10 سال از بروز و عدم درمان گلودرد چركی، این عارضه به صورت روماتیسم قلبی در بزرگسالی بروز پیدا می‌كرد.

استاد دانشگاه علوم پزشكی شیراز در ادامه این مطلب اضافه كرد: امروزه به دلیل رعایت بهداشت و تشخیص به موقع گلودرد چركی و درمان آن در كودكان، بیماری ‌های قلبی در این رابطه به پایین‌ترین حد رسیده است.

زیبایی‌نژاد تغذیه ناصحیح در دوران كودكی را منجر به چاقی در بزرگسالی دانست و افزود: علاوه بر این، كم ‌تحركی، ضریب ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش داده است.

رئیس مركز تحقیقات قلب و عروق شیرازدر گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»  در پایان خاطرنشان كرد: والدین و اولیاء مدارس باید ورزش را یكی از برنامه‌های اساسی برای كودكان در نظر بگیرند؛ این امر از بروز بسیاری از بیماری‌ها خصوصاَ بیماری‌های قلبی و عروقی در بزرگسالی جلوگیری می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha