سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
کد خبر: 213346

منیزیم برای سلامت و تندرستی انسان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این ماده معدنی در تولید انرژی برای بیشتر فرآیندهای بدن نقش دارد و حتی شکل دهی ساختار مواد اولیه ژنتیکی به وجود میزان کافی از منیزیم وابسته هستند.

آیا با فقر منیزیم مواجه هستید؟

سلامت نیوز: منیزیم برای سلامت و تندرستی انسان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این ماده معدنی در تولید انرژی برای بیشتر فرآیندهای بدن نقش دارد و حتی شکل دهی ساختار مواد اولیه ژنتیکی به وجود میزان کافی از منیزیم وابسته هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران، منیزیم ماده معدنی شریک برای کلسیم است. به طور معمول هر کجا در بدن که به کلسیم نیاز است، منیزیم نیز باید حضور داشته باشد. منیزیم یک ماده معدنی آرامش بخش و ضد استرس است، از این رو نقش مهمی برای کمک به بدن در مبارزه با استرس ایفا می کند.


به گزارش "کر2"، منیزیم برای سلامت شریان ها، خون، استخوان ها، قلب، عضلات و عملکرد عصبی ضروری محسوب می شود و این در شرایطی است که امکان دارد افراد بسیار زیادی در جهان با کمبود این ماده معدنی مهم مواجه باشند.

منیزیم برای سلامت و تندرستی انسان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این ماده معدنی در تولید انرژی برای بیشتر فرآیندهای بدن نقش دارد و حتی شکل دهی ساختار مواد اولیه ژنتیکی به وجود میزان کافی از منیزیم وابسته هستند. همچنین، بدن انسان برای تولید تقریبا 500 آنزیم که برای زندگی و عملکردهای سوخت و ساز به آنها نیاز است به میزان کافی از منیزیم نیاز دارد.

منابع غذایی منیزیم

بادام

دانه های کنجد

دانه های آفتابگردان

دانه های کدو تنبل

انجیر

لیمو

سیب

سبزیجات برگدار تیره

کرفس

برنج قهوه ای

اسفناج

آووکادو

جوانه یونجه


نشانه های کمبود منیزیم

کمر درد

سندرم تونل کارپ

خستگی مزمن

گیجی

هوس برای شکلات

افسردگی

سرگیجه

صرع یا تشنج

بوی بدن بیش از اندازه

تپش قلب یا ضربان قلب نامنظم

فشار خون بالا

بیش فعالی یا بی قراری

ناتوانی در کنترل مثانه

بی خوابی

تحریک پذیری یا اضطراب

گرفتگی عضلانی یا تنش عضلانی

تیک ها یا پرش های عضلانی

درد در زانوها یا کفل

دست ها و پاهای سرد و دردناک

پاهای بی قرار به ویژه در شب

دندان های حساس یا شل

تشنج، یا رعشه

سندرم پیش از قاعدگی یا قاعدگی های دردناک


البته بسیاری از نشانه ها با بیماری های دیگر همپوشانی دارند، در نتیجه به دلیل این که با برخی از آنها مواجه باشید لزوما به معنای آن نیست که کمبود منیزیم دارید. اگر هر گونه بیماری یا مشکل سلامت دارید باید با یک پزشک مشورت کنید. اگر به کمبود منیزیم مشکوک هستید با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا آزمایش های لازم صورت بگیرد.

دوز معمول مصرف روزانه منیزیم 800 میلی گرم است و به طور معمول با مصرف مکمل های کلسیم همراه است. دریافت کلسیم بدون مصرف منیزیم می تواند به تخلیه ذخایر منیزیم بدن منجر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha